نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بایوس لپ تاپ ایسر

بایوس لپ تاپ یکی از مهم ترین قطعات در انواع لپ تاپ ها و کامپیوتر ها می باشد. بایوس یک سخت افزار است که در داخل یک تراشه بر روی همه مادربرد ها و در کامپیوترهای شخصی سازگار با IBM نصب می شود. سخت افزار به برنامه‌ های سطح پایین گفته می‌ شود که در چیپ ‌های الکتریکی ذخیره شده و معمولاً کنترل آن دستگاه را بر عهده دارند. در این قسمت قصد داریم به بررسی وظایف بایوس لپ تاپ ایسر بپردازیم.

از وظایف این قطعه می توان به  تست سلامت قطعات سخت افزاری دستگاه قبل از راه اندازی آن ، بارگذاری سیستم عامل، تنظیمات پایه ای سخت افزار ها و هماهنگی میان آن ها و کنترل قطعات سخت افزاری اشاره کرد. در ادامه به بررسی چگونگی به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر و نکات مهم در انجام این فرآیند می پردازیم. همراه ما باشید. اطلاع از چگونگی این کار به شما کمک می کند تا در مواقع مورد نیاز از این راه کار ها استفاده کنید مشکل دستگاه را برطرف کنید.

ورود به بایوس لپ تاپ ایسر

اگر  قصد بوت از بایوس یا ورود به صفحه ی بایوس را دارید باید در قدم اول بعد از نمایش لوگو و آرم شرکت روی صفحه لپ تاپ ، کلید F2 را چندین بار فشار پشت سر هم فشار دهید تا صفحه آبی مخصوص بایوس نمایش داده شود اما اگر شما کاربر یک کامپیوتر رومیزی ایسر هستید باید یکبار کلید del در کیبورد را بزنید تا بعد از چند ثانیه به صفحه ی بایوس منتقل شوید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دوربین Acer One 10 S1003

به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر

در قدم اول برای به روز رسانی یا آپدیت بایوس لازم است به سایت تولید کننده لپ تاپ ایسر مراجعه کرده و مشخصات لپ تاپ خود را وارد کنید، سپس منتظر بمانید تا درایور های مرتبط با سیستم شما نمایش داده شود.

در مرحله ی دوم آخرین ورژن از نرم افزار بایوس  مرتبط با سیستم خود را دانلود کنید ، زیرا ورژن های پیشرفته عملکرد و سرعت بهتری دارند.

در مرحله سوم لازم است به آماده سازی لپ تاپ برای بروز رسانی بایوس بپردازید

نکات مهم در بروز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر

تا زمانی که سیستم نیازی به آپدیت بایوس دارد این کار را انجام ندهید.

در هنگام به روز رسانی بایوس اگر سیستم قفل کرد تا رفع آن منتظر بمانید و از ری ست کردن سیستم خودداری کنید.

در صورتی که به هنگام به روز رسانی سیستم با مشکل مواجه شد و دیگر روشن نشد برای تعمیر آن حتما  به نمایندگی رسمی لپ تاپ ایسر مراجعه کنید. متخصصان در این واحد آی سی مربوط به بایوس را با نمونه ی اورجینال جایگزین کرده و مشکل را برطرف می کنند. در مواردی نیز مهندسان با استفاده از برنامه های گوناگون به فلش بایوس قبلی می پردازند.

به یاد داشته باشید هر گونه تعمیرات ناآگاهانه مثل باز کردن قطعاتی مثل باطری، مادربرد و … تنها آسیب های بیشتری به دستگاه وارد کرده و مشکل دستگاه را برطرف نمی کند. به یاد داشته باشید هر گونه تعمیرات که توسط افراد بی تجربه انجام شود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد کند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن Acer Aspire 5253

آماده سازی لپ تاپ  برای بروز رسانی بایوس

غیر فعال کردن آنتی ویروس لپ تاپ

این کار به دلیل جلوگیری از بلوک شدن فایل ها در زمان به روز رسانی انجام می شود. در صورت بروز این مشکل به روز رسانی بایوس لپ تاپ ایسر با شکست مواجه شده و لپ تاپ روشن نخواهد شد.

باطری لپ تاپ را فول شارژ کنید و دستگاه را مستقیم به برق شهری وصل کنید.

کلیه ی برنامه های در حال اجرا را به طور کامل ببندید.

پس از اتمام دانلود فایل مربوطه آن را اجرا کنید. به جهت اطمینان سیستم به صورت خودکار سوالی مرتبط با به روز رسانی از کاربر می پرسد. در این زمان با انتخاب ok فرآیند به روز رسانی آغاز می شود.

پس از اتمام به روز رسانی ورژن جدید به صورت خودکار جایگزین نسخه ی قبلی خواهد شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =