نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10

شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10 به دو روش امکان پذیر می باشد. در اولین روش باید هر دو لپ تاپ از طریق کابل LAN به یکدیگر متصل باشد؛ به نوعی این روش، شبکه کردن دو لپ تاپ از طریق کابل است. در دومین روش باید هر دو لپ تاپ به یک شبکه وای فای مشترک متصل باشند. از آن جایی که در این روش نیازی به استفاده از کابل نیست، هیچ گونه محدودیتی از نظر فاصله بین دو لپ تاپ وجود نخواهد داشت. درصورتی که تمایل دارید دو لپ تاپ را به هر یک از این روش ها در ویندوز 10 شبکه کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مراحل شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10

اولین روشی که تصمیم داریم برای شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10 به شما آموزش دهیم به وسیله کابل است. در این روش انتقال اطلاعات از طریق کابل اترنت یا کابل LAN صورت می گیرد. توجه داشته باشید که در این روش باید هر دو لپ تاپ پورت شبکه داشته باشند، درایورهای مورد نیاز بر روی هر دو لپ تاپ نصب باشند و یک کابل شبکه هم داشته باشید. مراحل شبکه کردن دو لپ تاپ با این روش به شرح زیر می باشد:

در ویندوز 10 برای شبکه کردن دو لپ تاپ، هر دو باید دارای WorkGroup یکسانی باشند. از این رو باید وارد This Pc شده و با کلیک راست کردن بر روی فضای خالی گزینه Properties را  انتخاب نمایید.

  • در صفحه باز شده بر روی گزینه change settings کلیک کنید.
  • در تب Computer name بر روی گزینه Change کلیک نمایید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Acer Aspire 5253

در بخش Workgroup یک نام دلخواه برای آن تعیین کنید. البته توجه داشته باشید، نامی که در این قسمت وارد می کنید باید با نام Workgroup در لپ تاپ دوم یکسان باشد.

حالا باید آی پی دو لپ تاپ را تنظیم کنید. برای این کار آدرس زیر را دنبال کنید:

Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center

در صفحه باز شده بر روی گزینه Properties کلیک نمایید.

در تب باز شده گزینه Internet Protocol Ver4 را انتخاب و بر روی Properties کلیک نمایید.

حالا برای هر یک از لپ تاپ ها یک آی پی منحصر به فرد وارد کنید و در همه تب های باز شده بر روی گزینه Ok کلیک نمایید. به همین راحتی می توانید دو لپ تاپ را در ویندوز 10 شبکه کنید.

شبکه کردن دو لپ تاپ به صورت بیسیم

حالا که نحوه شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10 با کابل را یاد گرفتید، وقت آن رسیده است که بدانید چگونه باید دو لپ تاپ را با استفاده از وای فای و بدون کابل در ویندوز 10 شبکه کنید ( در صورتی که هنگام اتصال لپ تاپ به وای فای به مشکل برخوردید مطلب وای فای لپ تاپ را بخوانید) . برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

اول از همه مطمئن شوید که هر دو لپ تاپ به یک شبکه وای فای مشترک متصل هستند.

حالا مانند روش قبل نام Workgroup لپ تاپ ها را مشابه یکدیگر قرار دهید. برای انجام این کار روی This Pc کلیک راست کرده و گزینه Peroperties را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن لپ تاپ ایسر

سپس گزینه Change Setting را انتخاب کنید.

حالا در صفحه جدید روی گزینه Change کلیک کرده و نام Workgroup خود را تعیین نمایید.

اکنون هر یک از لپ تاپ ها را یک بار ریستارت کنید.

برای هر دو لپ تاپ مانند روش قبل یک آی پی منحصر به فرد در نظر بگیرید.

تنها تفاوت این روش با روش قبلی برای شبکه کردن دو لپ تاپ در ویندوز 10 این است که باید آی پی در نظر گرفته شده بر روی Connection وایرلس باشد.

در تبی که مختص آی پی است می توانید با انتخاب گزینه Use The Following IP Address به صورت دستی آی پی سیستم های خود را وارد نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =