نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال لپ تاپ به برق/ اگر مجبور نیستید لپ تاپ ایسر خود را زیاد جابجا کنید، بسیار وسوسه انگیز است که آن را همیشه به شارژر متصل کنید. با این حال، وصل نگه داشتن لپ تاپ ایسر شما در طول شب می تواند تأثیر منفی بر عمر باتری کلی داشته باشد و همچنین خطر آتش گرفتن آن در نیمه شب را افزایش می دهد. در واقع بیشتر ضرر می کنید تا سود! شارژ ثابت باعث کاهش بازدهی می شود و باتری شما هر روز مستهلک می شود تا زمانی که کاملاً بی فایده نباشد.

چگونه لپ تاپ ایسر خود را یک شبه شارژ کنیم؟

  • وقتی باتری پر شد سیم برق را جدا کنید و تا زمانی که باتری نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد، آن را دوباره وصل نکنید. به این ترتیب باتری چرخه های شارژ بسیار کمتری را پشت سر می گذارد و زمان استراحت طولانی تری دارد. «سالم‌ترین» برای بیشتر باتری‌های لپ‌تاپ ایسر معمولاً چیزی بین 40 تا 80 درصد است.
  • اگر کاملاً مجبور هستید لپ تاپ ایسر خود را یک شبه به برق متصل نگه دارید، می توانید باتری را به طور کامل خارج کرده و لپ تاپ ایسر خود را از طریق آداپتور تغذیه کنید. سپس برق مستقیماً به لپ‌تاپ ایسر وارد می‌شود و دستگاه شما بلافاصله آن را بدون اینکه باری روی باتری وارد کند، مصرف می‌کند.

با پیروی از هر یک از استراتژی های بالا می توانید عمر مفید باتری لپ تاپ ایسر خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و از عملکرد بسیار بهتری بهره مند شوید.

بهبود عملکرد باتری لپ تاپ ایسر شما

اما با این نکات می توانید سرعت کاهش ظرفیت آن را کاهش دهید تا مجبور نباشید بلافاصله باتری لپ تاپ ایسر خود را تعویض کنید.

انواع مختلف باتری

در گذشته، شما همیشه به یک پریز برق در نزدیکی یک وسیله برقی نیاز داشتید. خوشبختانه، به لطف باتری‌ها، ما به دیوار میخ نمی‌شویم، اما این بدان معنا نیست که سلول‌های باتری در طول زمان باعث از دست دادن ظرفیت نمی‌شوند. به عنوان مثال، آنها در معرض ساییدگی و پارگی هستند، بنابراین مهم است که با آنها مراقبت کنیم. نحوه برخورد شما با آنها به نوع باتری بستگی دارد. امروزه دو مورد از رایج ترین باتری های لیتیوم یون (Li-ion) و لیتیوم پلیمری هستند. فلز نیکل قبلاً استاندارد (NiMH) بود، اما اینها دیگر به ندرت دیده می شوند. بسیاری از افسانه های تعمیر و نگهداری به دوران NiMH برمی گردد که نیاز به مراقبت متفاوتی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری لپ تاپ ایسر

به عنوان مثال، برخلاف مدل های NiMH، اصلاً لازم نیست که به طور مرتب باتری خود را به طور کامل تخلیه کنید. برعکس، باتری‌های لیتیوم یونی زمانی که به طور کامل شارژ یا دشارژ می‌شوند، سریع‌تر تخلیه می‌شوند. ظرفیت ایده آل موجود چیزی بین 30 تا 70 درصد است.

اتصال لپ تاپ به برق

شارژ به طور منظم

در اصل، بنابراین کاملاً نادرست نیست که بهتر است به طور منظم لپ تاپ ایسر را از شارژر خارج کنید. در حالت ایده آل، زمانی که ظرفیت باتری آن حدود 30 درصد است، باید آن را به برق وصل کنید. یک باتری مدرن قبل از اینکه ظرفیت آن به طور جدی کاهش یابد، به طور متوسط ​​حدود هزار چرخه شارژ زنده می ماند. چرخه شارژ به معنای یک بار شارژ و تخلیه کامل باتری است. اگر آن را از 30 تا 70 درصد شارژ کنید، حتی نیمی از چرخه شارژ شما را نمی گیرد. هر کاری که انجام دهید، باتری شما فرسوده می شود و ظرفیت شارژ را از دست می دهد.

برخی از داستان ها از زمانی که باتری های نیکل نوسان داشتند وجود دارد. برای آن باتری ها ابتدا باید یک دستگاه جدید را به مدت نیم روز به پریز وصل کنید تا باتری «آموزش» شود. امروزه این کار در دستگاه های الکترونیکی بی فایده است، زیرا پس از پر شدن کامل باتری، شارژ متوقف می شود. دلیل اینکه باتری‌های NiMH قبل از شارژ مجدد باید کاملاً خالی می‌شدند، «اثر حافظه» است. این باتری ها زمانی را به یاد می آورند که به طور کامل دشارژ نمی شوند، بنابراین تا آن سطح شارژ می شوند و در نتیجه ظرفیت شارژ را از دست می دهند. به همین دلیل است که به باتری های نیکل “باتری های تنبل” نیز گفته می شود.

این مطلب را از دست ندهید   6 ابزار برتر تحلیل سلامت باتری لپ تاپ ایسر

کالیبره کردن باتری

هرگز نباید باتری لپ تاپ ایسر خود را در شارژ ثابت نگه دارید. هنگامی که باتری شما به ظرفیت شارژ 100 درصد رسید، شارژر به طور خودکار شارژ را متوقف نمی کند و شما مستقیماً از پریز برق می گیرید. در آن مرحله، باتری شما کم‌کم دشارژ می‌شود و چرخه‌های شارژ باتری‌ها به آرامی تمام می‌شود. خطر زیادی برای آسیب رساندن به باتری لپ‌تاپ ایسر شما از این طریق وجود دارد، و اوضاع از این هم بدتر خواهد بود اگر یک شارژر بی‌نام تجاری از یک برند چینی داشته باشید.

علاوه بر این، ایده خوبی است که باتری خود را حداقل هر چند هفته یک بار شارژ کنید. اگر به طور مرتب دستگاه خود را شارژ و دشارژ کنید، لپ تاپ ایسر شما به سرعت راه خود را گم می کند و دیگر نمی داند باتری آن چقدر دوام می آورد. به همین دلیل است که سازندگان لپ‌تاپ ایسر توصیه می‌کنند برای کالیبره کردن این تخمین‌گر حداقل ماهی یک‌بار لپ‌تاپ ایسر خود را کاملاً شارژ کنید.

درجه حرارت افراطی

دمای بیش از حد نیز بر عمر باتری شما تأثیر می گذارد. وقتی باتری لپ تاپ ایسر شما خیلی داغ می شود، ظرفیت شارژ آن ضربه بزرگی می زند. اگر لپ‌تاپ ایسر دارید که سریع گرم می‌شود یا اگر دوست دارید با رایانه‌تان بازی کنید، بد نیست باتری را بردارید و لپ‌تاپ ایسر را به برق متصل نگه دارید. البته این فقط با لپ‌تاپ ایسر‌هایی امکان‌پذیر است که می‌توانید به طور موثر باتری را حذف کنید. آب و هوا نیز نقش مهمی ایفا می کند و باتری ها در تابستان بیشتر گرم می شوند. بهتر است لپ تاپ ایسر خود را در یک اتاق خنک نگه دارید. دمای بسیار سرد نیز اثر مشابهی ایجاد می کند. بنابراین لپ تاپ ایسر خود را در یخچال قرار ندهید و در زمستان آن را بیرون نگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   ویروسی شدن لپ تاپ

باتری لپ تاپ ایسر خود را برای مدت طولانی بدون شارژ رها نکنید

هنگامی که باتری شما به طور کامل تخلیه شد، بهتر است آن را در اسرع وقت به شارژر وصل کنید. نگران نباشید، به محض اینکه آب لپ تاپ ایسر شما تمام شد، مجبور نیستید به پریز برق بروید، با این حال، خالی بودن باتری برای مدت طولانی سالم نیست. اگر لپ‌تاپ ایسر شما برای مدت طولانی شارژ نباشد، باتری شما ممکن است از بین برود و دیگر شارژ نشود. اگر هنوز لپ‌تاپ ایسر‌های قدیمی در خانه دارید، آن‌ها را در اسرع وقت به شارژر وصل کنید تا در شرایط بدتری قرار نگیرید.

کلمات پایانی

در تئوری، بهتر است شارژ باتری لپ تاپ ایسر خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید، اما چرخه های شارژ بیشتر نیز بر طول عمر آن تأثیر می گذارد. هر کاری که انجام دهید، باتری شما فرسوده می شود و ظرفیت شارژ خود را در طولانی مدت از دست می دهد. باتری ها اینطوری کار می کنند. سوال بیشتر این است که چه چیزی کمترین ضرر را برای باتری شما دارد. اپل قبلاً توصیه می‌کرد مک‌بوک‌ها را به شارژر متصل نکنید، اما اکنون این توصیه‌ها در دفترچه‌های راهنمای آن‌ها یافت نمی‌شود. برخی از تولید کنندگان آن را توصیه نمی کنند، در حالی که برخی دیگر می گویند تاثیر کمی دارد. مطمئناً بهینه نیست که لپ تاپ ایسر خود را یک شبه به برق وصل کنید.

شبکه کردن دو لپ تاپ به وسیله کابل

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دوازده =