نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 افزایش سرعت لپ تاپ ایسر / وقتی سرعت سیستم شما شروع به کند شدن می کند و عدم پاسخگویی و زمان بارگذاری طولانی به یک امر عادی تبدیل می شود، بهترین راه برای افزایش سرعت رایانه چیست؟ راهنمای ما به شما نشان می‌دهد که چگونه یک لپ تاپ ایسر کند را با مراحلی که می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد و فوراً نتایج پایداری ارائه کرد.

 برنامه هایی که سرعت لپ تاپ ایسر شما را کاهش می دهند را شناسایی کنید

اگر برنامه‌هایی دارید که از حافظه زیادی استفاده می‌کنند، باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش منابعی که استفاده می‌کنند را دارند یا خیر. اینها می‌توانند برنامه‌های سطح بالا، مواردی که به‌طور خودکار شروع می‌شوند و شما استفاده نمی‌کنید، یا برنامه‌ای باشند که قبلاً باز کرده‌اید و فراموش کرده‌اید. حذف این برنامه ها می تواند به افزایش سرعت لپ تاپ ایسر کمک کند.

چگونه برنامه ها از منابع شما استفاده می کنند

برخی از برنامه ها زمانی که بیکار هستند از منابع بسیار کمی استفاده می کنند. دیگران می توانند از قدرت پردازش و رم زیادی استفاده کنند، به خصوص اگر در حال بررسی اینترنت برای به روز رسانی یا کار بر روی وظایف هستند. که منابع کمتری را برای سایر برنامه ها باقی می گذارد. این می‌تواند باعث کندی سوئیچ بین برنامه‌ها و حتی به‌روزرسانی داده‌ها در برخی از برنامه‌ها شود.

برنامه های غیر ضروری را حذف کنید

برای افزایش سرعت یک لپ تاپ ایسر کند، برنامه های غیر ضروری را ببندید. برای این کار کلیدهای Ctrl، Alt و Delete را فشار دهید. Task Manager را انتخاب کنید. در تب Processes، می توانید ببینید چه چیزی باز است و چه مقدار از CPU و حافظه استفاده می کند. سپس می توانید برنامه هایی را که استفاده نمی کنید ببندید.

 افزایش سرعت لپ تاپ ایسر

برنامه های راه اندازی را غیرفعال کنید

رایانه ها اغلب دارای برنامه هایی هستند که با روشن کردن رایانه شروع به کار می کنند. یا، برنامه هایی وجود دارد که در راه اندازی اولیه مورد نیاز بودند، که دیگر مورد نیاز نیستند. غیرفعال کردن این موارد می تواند مشکلات تاخیر لپ تاپ ایسر را برطرف کند. برای اینکه ببینید چه برنامه هایی با روشن کردن لپ تاپ ایسرتان شروع می شوند، کلیدهای Ctrl، Alt و Delete را همزمان فشار دهید. Task Manager را انتخاب کنید. در تب Startup می‌توانید مواردی را ببینید که به محض راه‌اندازی رایانه باز می‌شوند. در نظر بگیرید که هنگام راه اندازی و غیرفعال کردن سایر برنامه ها واقعاً باید چه چیزی را باز کنید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Acer Aspire 5251

 مرورگر وب و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اگر متوجه شدید که رایانه شما کند کار می کند، بررسی کنید که آخرین نسخه مرورگر وب خود را دارید. اگرچه در جاهایی که اطلاعات بر اساس مرورگر متفاوت است، گزینه About برای نمایش شماره نسخه به شما وجود خواهد داشت. اگر گزینه ای برای نصب خودکار نسخه های جدید وجود دارد، آن را فعال کنید. داشتن افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی بیش از حد می‌تواند مرور وب شما را کند کند. باز هم به مرورگر شما بستگی دارد، اما باید بتوانید منویی به نام افزونه ها یا افزونه ها پیدا کنید که به شما امکان می دهد هر چیزی را که نمی خواهید حذف کنید.

هارد دیسک خود را یکپارچه سازی کنید

یکپارچه سازی یا یکپارچه سازی هارد دیسک شما (HDD) می تواند زمان لازم را برای یافتن هر قطعه داده ای که برای اجرای برنامه ها و برنامه ها نیاز دارد را کاهش دهد. این داده ها قبل از انتقال به رم روی هارد دیسک ذخیره می شوند تا برنامه بتواند به آنها دسترسی داشته باشد.

اگر یک HDD دارید (برخلاف یک درایو حالت جامد)، سیستم داده ها را در گروه های کوچک در مکان های مختلف روی دیسک ضبط می کند. با گذشت زمان، ممکن است داده های مختلفی وجود داشته باشد که همه به هم مرتبط هستند، اما آنها روی دیسک پخش می شوند. سپس سیستم برای یافتن هر قطعه داده بیشتر طول می کشد. یکپارچه سازی دیسک شما این فرآیند را سرعت می بخشد. درباره یکپارچه سازی هارد دیسک خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   درگاه شارژر Acer Spin 3SP315 

برای یکپارچه سازی دیسک خود، روی منوی Start یا دکمه ویندوز کلیک کنید، Control Panel و سپس System and Security را انتخاب کنید. در بخش Administrative Tools، روی Defragment your Hard Drive کلیک کنید. می‌توانید فرآیند را برای اجرا بر اساس یک برنامه منظم انتخاب کنید، یا می‌توانید روی Analyze Disk کلیک کنید و تعیین کنید که آیا فرآیند باید فوراً اجرا شود یا خیر.

 افزایش سرعت لپ تاپ ایسر

سخت افزاری را که می تواند سرعت لپ تاپ ایسر شما را کاهش دهد به روز کنید

شناسایی سخت افزاری که ممکن است به زودی ارتقا پیدا کند، نه تنها می تواند به یک لپ تاپ ایسر قدیمی تر و کندتر احساس جدید بودن بدهد، بلکه می تواند به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از خرید یک لپ تاپ ایسر جدید باشد.

دو بخش کلیدی سخت افزار مرتبط با سرعت لپ تاپ ایسر عبارتند از: درایو ذخیره سازی و حافظه شما. حافظه بسیار کم یا استفاده از هارد دیسک، حتی اگر اخیراً یکپارچه شده باشد، می تواند سرعت لپ تاپ ایسر را کاهش دهد.

ذخیره سازی را با درایو حالت جامد ارتقا دهید

درایو ذخیره سازی رایانه شما مسئول نگهداری چیزهایی است که هر روز استفاده می کنید، مانند سیستم عامل، برنامه ها، اسناد، تصاویر و موسیقی. زمانی که قدیمی شود یا کند شود، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد رایانه شما خواهد گذاشت.

چرا SSD به افزایش سرعت رایانه شما کمک می کند؟

تفاوت اصلی بین هارد دیسک سنتی و درایو حالت جامد در فناوری پشت آن است. یک هارد دیسک به طور مکانیکی بازوی محرک را روی یک بشقاب در حال چرخش حرکت می‌دهد تا هر بخش از داده را پیدا کند. با این حال، یک SDD به داده ها به صورت دیجیتالی با تراشه های حافظه فلش دسترسی پیدا می کند. این به SSD ها اجازه می دهد تا داده هایی مانند اسناد، تصاویر و فیلم ها را سریعتر بازیابی کنند در حالی که انرژی کمتری مصرف می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فن Acer Spin 5 N17W2 

SSD های قابل حمل مانند Crucial X8 نسخه نسبتاً جدیدی از درایوهای حالت جامد هستند. SSD های قابل حمل تمام مزایای SSD های داخلی را بدون نیاز به تعویض درایو داخل رایانه ارائه می دهند. به علاوه، آنها را می توان با چندین سیستم و دستگاه استفاده کرد.

از ابزار Crucial® Advisor یا System Scanner در زیر برای یافتن SSD مناسب برای افزایش سرعت سیستم خود استفاده کنید.

 اضافه کردن حافظه بیشتر (RAM)

برخلاف برنامه‌ها یا ویدیوهایی که به‌طور دائم در درایو ذخیره‌سازی ذخیره می‌شوند، حافظه داده‌هایی را که در حال حاضر استفاده می‌شوند ذخیره می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت بازیابی شوند و به عنوان منبعی از منابع برای سیستم شما عمل کند تا کارها را انجام دهد.

هر بار که یکی از کارهای زیر را انجام می دهید، از حافظه استفاده می کنید:

  • حرکت موس
  • باز کردن برگه ها و گشت و گذار بین آنها در مرورگر اینترنت
  • در حال تایپ یک ایمیل
  • ایجاد یک صفحه گسترده
  • ویرایش عکس یا فیلم
  • انجام یک بازی، گوش دادن به موسیقی یا تماشای یک ویدیو

بهترین لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − چهار =