نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اتصال لپ تاپ به برق/ آیا بهتر است لپ تاپ ایسر خود را به برق متصل نگه دارید یا از آن با باتری استفاده کنید؟ به نظر می رسد، پاسخ کاملاً ساده نیست. در یک نقطه، همه کاربران لپ‌تاپ ایسر خود را درگیر همین سوال می‌دانند: آیا بد است که لپ‌تاپ ایسر خود را همیشه به برق متصل کنید؟ پاسخ این سوال مشخص نیست و نیاز به بررسی دارد. با ما همراه باشید.

باتری لپ تاپ ایسر خود را بشناسید

دو نوع اصلی از باتری های مورد استفاده در لپ تاپ ایسر ها وجود دارد: لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر. اگرچه آنها فناوری های متفاوتی هستند، اما به طور کلی به یک شکل عمل می کنند و از طریق حرکت الکترون ها نیرو تولید می کنند. این جریان ثابت همچنین برای کمک به سالم ماندن باتری مورد نیاز است.

برای هر دو نوع باتری، عبارات زیر صادق است (حداقل تا آنجا که به لپ تاپ ایسر های مدرن مربوط می شود):

  • باتری را نمی توان بیش از حد شارژ کرد. اگر باتری را همیشه به برق وصل کنید، خطر شارژ بیش از حد آن وجود ندارد. به محض اینکه به 100 درصد رسید، شارژ آن متوقف می شود و تا زمانی که ولتاژ به زیر سطح معینی نرسد، دوباره شروع به کار نخواهد کرد.
  • تخلیه کامل باتری به آن آسیب می رساند. خالی شدن کامل باتری برای مدت طولانی می تواند آن را در حالت دشارژ عمیق قرار دهد. این می تواند کشنده باشد — ممکن است دیگر هرگز نتوانید آن را شارژ کنید. (شما می توانید این روش ها را برای راه اندازی سریع باتری لپ تاپ ایسر خاموش امتحان کنید.)
این مطلب را از دست ندهید   پد لمسی Acer Aspire 5100

بنابراین، بر این اساس، آیا به این نتیجه می‌رسیم که باید لپ‌تاپ ایسر خود را همیشه به برق متصل کنید؟ نه کاملا.

آیا باید باتری را بردارید؟

اگر گرما چنین خطری است، سؤال دیگری مطرح می شود. آیا هنگام استفاده از لپ تاپ ایسر با برق AC، باید باتری را به طور کلی جدا کنید؟ بدیهی است که این امر در تعداد روزافزون لپ‌تاپ ایسر‌هایی که از باتری‌های مهر و موم شده استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر نیست.

در مواردی که قابل تعویض هستند، به نظر می رسد پاسخ از تولیدکننده ای به سازنده دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ایسر می‌گوید که لازم نیست باتری را با برق AC خارج کنید، اما اگر قرار نیست برای چند روز از آن استفاده کنید، باید آن را جدا کنید. زمانی که اپل لپ تاپ ایسر هایی با باتری های قابل جابجایی تولید می کرد، توصیه می کرد که هرگز آنها را خارج نکنید.

اتصال لپ تاپ به برق

همه چیز به تنظیمات مدیریت انرژی در لپ تاپ ایسر برمی گردد. برخی ممکن است هنگامی که باتری وجود ندارد، قدرت را کاهش دهند، درست مانند برخی زمانی که سطح باتری کم می شود. این می تواند شما را با عملکرد پایین تر به ارمغان بیاورد.

اگر تصمیم به خارج کردن باتری دارید، مطمئن شوید که آن را به درستی ذخیره کرده اید. این معمولاً به این معنی است که بین 40 تا 80 درصد شارژ شده و در دمای اتاق نگهداری می شود.

آیا باید لپ تاپ ایسر خود را به برق متصل نگه دارید؟

آیا اتصال لپ تاپ ایسر به برق باعث خراب شدن باتری می شود؟ بله، این کار را می کند. اما پس از آن شارژ آن هر روز انجام می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقاء قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

عجیب است که به نظر نمی رسد صنعت به طور کلی به یک پاسخ واحد برای این سوال که آیا لپ تاپ ایسر خود را با برق AC یا باتری استفاده کنید، بسنده نکرده است.

دیده‌ایم که ایسر توصیه می‌کند باتری را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید خارج کنید. ایسوس می گوید که باید حداقل 50 درصد باتری را هر دو هفته یکبار خالی کنید. اما دل می‌گوید مشکلی وجود ندارد که لپ‌تاپ ایسر را همیشه به برق وصل کنید.

اتصال لپ تاپ به برق

اتصال لپ تاپ ایسر به برق آسیب کوتاه مدتی به همراه نخواهد داشت، اما اگر آن را فقط با برق AC استفاده کنید، تقریباً مطمئناً بعد از یک سال متوجه خواهید شد که ظرفیت باتری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طور مشابه، اگر از آن فقط با باتری استفاده کنید، چرخه‌های تخلیه باتری را سریع‌تر پشت سر خواهید گذاشت.

بنابراین، بهترین راه حل چیزی شبیه سازش بین این دو است: برخی روزها از آن با باتری استفاده کنید و آن را به دیگران متصل نگه دارید. و هر کاری که انجام می دهید، باید مطمئن شوید که خیلی گرم نمی شود.

افزایش سرعت ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سه =