نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه حل مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر

یکی از اشکالاتی که ممکن است کاربران لپ تاپ های ایسر و البته سایر لپ تاپ ها با آن مواجه شوند، مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ به صورت کاملاً ناگهانی و اتفاقی است. این اتفاق اگر چه بسیار کم اتفاق می‌افتد، اما در صورت وقوع بسیار کلافه کننده است. با بروز این اشکال، تصویر صفحه مانیتور لپ تاپ کاملا برعکس شده و چیزی شبیه به تصویر قرار داده شده در بخش زیر می‌گردد. در چنین شرایطی کار کردن با ماوس و نمایشگر لپ تاپ نیز، به دلیل برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر بسیار دشوار می‌شود. چرا که با بالا بردن موس، حرکت نمایشگر برعکس شده و مثلاً رو به پایین می آید. برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر زمانی ایجاد می شود که تنظیمات ویندوز در رابطه با صفحه نمایش درست نباشد و یا ناخواسته و اتفاقی دستکاری شده باشد.

برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر

برای حل مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر مراحل زیر را بر اساس تصویر دنبال کنید:

در گام نخست می بایست به کنترل پنل ویندوز خود مراجعه کنید. (Control Panel). در بخش بالایی کنترل پنل از سمت راست، از بخش View by ، گزینه large icons  را، مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این گزینه به صورت پیشفرض بر آیکونCategories  تنظیم شده است.

در این مرحله می بایست بر روی آیکنDisplay  کلیک شود. از انتخاب‌های موجود در سمت چپ، گزینه Change display settings  رابرگزینید. (مطابق تصاویر زیر)

احتمالاً به صورت اتفاقی از منوی آبشاریOrientation، گزینه سومLandscape flipped  را انتخاب کرده اید و همین امر سبب گشته تا نمایشگرتان تصاویر را بر عکس نشان می‌دهد. برای رفع مشل برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر گزینه Landscape را انتخاب و بر روی کلید OK  کلیک کنید. سپس از پیغام نمایش داده شده Keep Changes را کلیک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

نکات مهم در حل مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ

از آنجا که با بروز مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ، امکان جابجایی درست نمایشگر موس وجود ندارد بهتر است به جای استفاده از موس روش های دیگری را امتحان کنید. (برای مثال با حرکت دادن موس به سمت بالا نشانگر به جای حرکت به سمت بالا، به سمت پایین حرکت می کند زیرا صفحه نمایش برعکس شده است) چنانچه کنترل نشانگر موس به دلیل برعکس حرکت کردن در این حالت سخت است از کلید های ترکیبی زیر برای سهولت کار استفاده کنید.

کلید  Win+R یا همان کلید پنجره و R را فشار دهید و بعد از باز شدن پنجره Run دستور desk.cpl  را تایپ کرده و اینتر بزنید. خواهید دید که پنجره Screen Resolution یعنی همان تصویر بالا برای شما باز خواهد شد. با کلید ترکیبی Alt+O  قسمت Orientation  فعال خواهد شد و شما به کمک کلید های جهت نما میتوانید گزینه Landscape را انتخاب نموده و سپس با زدن دوبار اینتر تنظیمات را به حالت عادی برگردانید و مشکل برعکس شدن تصویر لپ تاپ ایسر را برطرف نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =