نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر مادر برد لپ تاپ ایسر

برد مادر، قطعه ای حیاتی در عملکرد هر لپ تاپی است که بسیاری از قطعات مهم و ضروری را در خود جای داده و زمینه ارتباط آن ها را فراهم می نماید.

ایجاد خرابی در مادر برد، امر کم ندرتی نیست و ممکن است برای هر کاربری به وقوع بپیوندد. مک های برند ایسر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر می خواهید درباره علل خرابی، انواع خرابی و تعمیر مادر برد لپ تاپ ایسر بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

علل خرابی مادر برد

موارد بسیار زیادی در خرابی مادر برد دخیل اند که بارز ترین آن ها عبارت اند از:

  • اختلال در ولتاژ چیپ رگولاتور
  • سوختگی یا خرابی خازن و مقاومت ها
  • خرابی آرایه بندی پایه چیپست گرافیک یا پل شمال و جنوبی
  • خرابی و سوختگی دیود ها
  • افزایش حرارت چیپ ها

در صورت رخ دادن هرکدام از موارد ذکر شده، لازم است تا هر چه زودتر برای تعمیر یا تعویض مادر برد لپ تاپ، اقدام نمایید. نمایندگان تعمیرات مربوط به لپ تاپ ایسر، آماده انجام این کار به صورت کاملاً تضمینی برای شما می باشند. مزیت های ارائه خدمات توسط تکنسین های نمایندگی رسمی ایسر، صرف وقت و هزینه کمتر و عمر طولانی تر دستگاه شما به شمار می روند.

انواع خرابی مادر برد لپ تاپ ایسر

  • دستگاه روشن نمی شود:

درست است که عواملی چون روشن نشدن لپ تاپ، دلایل بسیار زیادی دارد و تنها به مادر برد محدود نمی شود، اما اولین گزینه ای که در این شرایط لازم است مورد بررسی قرار گیرد، مادر برد لپ تاپ است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض رم لپ تاپ  Aspire V5-572Gایسر

بیشتر بدانید: تعمیر لپ تاپ ایسر

پیشنهاد می کنیم برای تشخیص تعمیری یا تعویضی بودن برد مادر در این وضعیت، از مراکز تعمیرات لپ تاپ ایسر کمک بگیرید.

  • خازن تغییر حالت می دهد:

خازن های الکترولیت موجود در مادر برد، در اثر نواسانات برق ممکن است تغییر حالت پیدا کنند. همچنین احتمال آن نیز وجود دارد که مواد تشکیل دهنده داخل خارن ها، دچار سولفات زدگی شوند که این یعنی قطعه، دچار نشتی شده و یا ترکیده است.

  • شیار های گسترش دچار خرابی شده اند:

ممکن است در اثر بی دقتی، سوکت مودم دستگاه را به پریز برق وصل کنید. در این صورت، کارت مودم می سوزد، البته ممکن است شیار pci نیز دچار مشکل شود. در نتیجه ی خرابی شیار گسترش، مادر برد ایسر نیز آسیب جدی می بیند. در این صورت، برای تعمیر مادر برد نیاز به تجهیزات و دستگاه های مخصوصی می باشد. توجه داشته باشید که انجام تعمیرات مربوط به شیار گسترش توسط افراد کم تجربه می تواند مشکلات بعدی را در پی داشته باشد.

  • چیپ ست سوخته است:

قطعه چیپ ست لپ تاپ ایسر، ممکن است در اثر موارد زیادی دچار سوختگی شود و تعویض مادر برد را الزامی نماید. عواملی چون غیر استاندارد بودن منبع تغذیه و وصل کردن وسایل جانبی معیوب به درگاه usb، چیپ ست را تا حد بسیار زیادی در معرض خطر قرار می دهد و خراب شدن چیپ ست نیز، زمینه ساز سوختگی مادر برد خواهد شد. بررسی تعمیر کاران با تجربه پرسنل تعمیرات لپ تاپ ایسر، در هنگام مواجهه با این مشکل، امری ضروری است.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی فلت لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دو =