نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض مادر برد Acer Spin 5 N17W2

یکی از دستگاه های مهم که در دنیای امروز بسیار کاربردی است لپ تاپ می باشد. به دلیل سبکی و ظرافت در طراحی این دستگاه در مدت بسیار کمی توانسته جای کامپیوتر را در مراکز به خود اختصاص دهد. امروزه لپ تاپ ها به راحتی می توانند با سخت افزار پیشرفته ی خود تمام نیاز های الکتریکی بشر را تامین نماید. شرکت های معتبر و بزرگی در جهان وجود دارد که در زمینه ی ساخت لپ تاپ با یکدیگر در حال رقابت هستند. یکی از این شرکت های بزرگ، شرکت ایسر می باشد که با ارائه ی لپ تاپ Acer Spin 5 N17W2  توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. در این مطلب در رابطه با تعویض مادر بردAcer Spin 5 N17W2  اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

مادربرد

مادربرد مدار اصلی است و امکان برقراری ارتباط بین بسیاری از مؤلفه های مهم الکترونیکی یک سیستم مانند واحد پردازش مرکزی و حافظه را فراهم می کند. اتصال کارتهای صدا کارتهای ویدئویی ، کارتهای شبکه ، هارد درایوها یا انواع دیگر ذخیره سازی مداوم، کارت های تیونر تلویزیون ، کارت هایی که اسلات USB یا FireWire اضافی دارند و اجزای دیگر سفارشی دیگر را میسر می کند. اگر در هر صورت می خواهید مادربرد لپ تاپ Acer Spin5 خود را جایگزین کنید ، دستورالعمل های این راهنما را دنبال کنید.

مرحله 1 خاموش کردن لپ تاپ

قبل از شروع خارج کردن مادر بردAcer Spin 5 N17W2  باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید:

همه ی کابل ها را از جمله منبع تغذیه جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Acer Aspire 5251

همچنین مطمئن شوید که Acer Spin 5 N17W2 خاموش است.

مرحله 2 بلند کردن قاب پشتی

لپ تاپ را وارونه کرده و قسمت پشتی را مقابل خود قرار دهید. در پشت لپ تاپ به راحتی می توانید 12 پیچ را مشاهده نماید که برای نگهداری قاب به لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. برای بلند کردن قاب پشتی دوازده پیچ روی جلد پشت را با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس شماره 1 باز کنید.

مرحله 3

بعد از باز کردن پیچ ها حال باید دو قسمت لپ تاپ را از یکدیگر جدا نمایید. از یک ابزار باز کننده برا باز کردن پوشش پشتی استفاده کنید. با استفاده از این ابزار باید بین دو قسمت لپ تاپ شکاف ایجاد نمایید و این شکاف را ادامه دهید تا به راحتی این دو قسمت از یکدیگر جدا شود.

مرحله 4 خارج کردن فن

فن با استفاده از اتصالاتی به اجزای داخلی لپ تاپ متصل است. ابتدا باید با استفاده از ابزار این اتصالات را قطع نمایید . دو پیچ 5 میلیمتری را با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس شماره 1 باز نمایید.

مرحله 5

بعد از باز کردن پیچ ها حال باید فن را از لپ تاپ خارج نمایید. برای جدا کردن فن خنک کننده از مادربرد از دو ابزار باز استفاده کنید.

این ابزار را زیر فن قرار دهید و به راحتی فن را بلند نمایید.

بعد از بلند کردن فن، فن را از دستگاه جدا کنید.

مرحله 6

بعد از خارج کردن فن حال باید اتصالات لپ تاپ را قطع نمایید تا بتوانید به مادر برد دسترسی داشته باشید. چهار پیچ 5 میلی متری را با استفاده از پیچ گوشتی فیلیپس شماره 1 بردارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر مادر برد لپ تاپ ایسر

مرحله 7 خارج کردن سینک گرمای سیاه

بعد از باز کردن اتصالات مرحله ی قبل حال باید سینک گرمای سیاه خارج را با دقت خارج نمایید. (مراقب گریس حرارتی خاکستری باشید).

مرحله 8 خارج کردن تراشه LAN

بعد از خارج کردن سینک گرمای سیاه کلیه لوازم جانبی متصل به مادربرد را حذف کنید.

تراشه دوم را بردارید. (مانند تصویر عمل کنید.)

سپس تراشه LAN بی سیم را بردارید.

مرحله 9 قطع اتصال اینترنت

سه سیم اتصال اینترنت را با دقت از لپ تاپ جدا کنید.

مرحله 10

بعد از قطع تمام اتصالات حال می توانید مادر برد را مشاهده نمایید.

اتصالات مادر برد را از بین ببرید.

مادربرد را از دستگاه جدا کنید.

تعویض مادر برد به اتمام رسیده است. در صورتی که عملکرد لپ تاپ بسیار کند است و یا لپ تاپ روشن نمی شود بهتر است این قطعه را تعویض نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 5 =