نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اکثر لپ تاپ ایسر اکنون با باتری های غیر قابل تعویض عرضه می شوند. صرف نظر از قیمت یا پلتفرم، باتری های غیر قابل جابجایی معمول هستند. از برخی جهات این چیز خوبی است. این لپ‌تاپ ایسر‌ باریک‌تر و شیک‌تر از همیشه هستند و با پردازنده‌های کم مصرف و طراحی‌های بدون فن، عمر باتری آن‌ها در واقع از همتایان حجیم‌ترشان بیشتر است. اما همچنین طول عمر محدودی به لپ تاپ ایسر می دهد، با این احتمال که باتری از بین برود وقتی بقیه سخت افزار هنوز قوی هستند. بنابراین چه اقدامات احتیاطی را برای مراقبت از باتری غیر قابل تعویض باید انجام دهید؟

مراقبت از باتری غیر قابل تعویض

مراقبت از باتری غیر قابل تعویض و بررسی The Heat

برای مراقبت از باتری غیر قابل تعویض یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر عمر باتری لپ تاپ ایسر دما است. اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید، دمای سرد می تواند مشکل ساز باشد، اما دمای بالا نگرانی بزرگ تری است.

نه تنها شرایط محیطی کار می کند، بلکه گرما نیز به طور طبیعی توسط پردازنده و سایر اجزای کامپیوتر تولید می شود. علاوه بر این، گذاشتن لپ تاپ ایسر در ماشین در یک روز گرم چیز بسیار بدی است.

اغلب توصیه می‌شد که کاربران هنگام اجرای بازی‌های پیشرفته، ویرایش ویدیو یا انجام کارهایی که نیاز به منابع زیادی دارند، باتری‌ها را از لپ‌تاپ ایسر خود خارج کنند.

با این حال، در حالی که تعداد کمی از لپ‌تاپ ایسر‌های بازی هنوز باتری‌های قابل جابجایی را ارائه می‌کنند، متأسفانه کمتر رایج می‌شود. لپ‌تاپ ایسر‌های رایج، صرف‌نظر از قیمت‌شان، معمولاً این کار را نمی‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   گرمای زیاد لپ تاپ ایسر در حین بازی

از برخی جهات، این خیلی مهم نیست. چیپ‌ست‌های مدرن برای تولید گرمای کمتر طراحی شده‌اند و پردازنده جدید M1 مبتنی بر ARM اپل اصلاً به فن در مک بوک ایر نیاز ندارد.

اما همچنین باید مطمئن شوید که هوا می‌تواند در اطراف لپ‌تاپ ایسر به گردش درآید، دریچه‌های هوا را پاک نگه دارید و آن را روی بالشتک قرار ندهید. سعی کنید آن را زیر 35 درجه سانتیگراد نگه دارید. اگر از لپ‌تاپ ایسر در رختخواب استفاده می‌کنید، پایه یک راه خوب برای خنک نگه داشتن آن است.

شارژ و تخلیه

برای مراقبت از باتری غیر قابل تعویض یک سوال رایج در مورد لپ تاپ ایسر ها این است که آیا بهتر است از آنها با باتری استفاده کنید یا آنها را همیشه به برق متصل کنید.

پاسخ کوتاه «کمی از هر دو» است. مک‌بوک‌های یونی‌بادی اپل همگی دارای باتری‌های مهر و موم شده‌اند و این شرکت توصیه می‌کند هر از گاهی بین این دو سوئیچ کنید. به عنوان مثال، اگر بیشتر از لپ‌تاپ ایسر خود در دفتر استفاده می‌کنید، وصل کردن آن به برق خوب است، هرچند باید هر از چند گاهی آن را از باتری خالی کنید.

باتری ها را نمی توان بیش از حد شارژ کرد، بنابراین مستقیماً آسیب نمی بینند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که شارژ کردن منبع دیگری از گرما است.

اجتناب از تخلیه باتری

برای مراقبت از باتری غیر قابل تعویض اگر باتری لپ‌تاپ ایسر خود را خاموش می‌کنید، بهتر است از تخلیه کامل آن اجتناب کنید – یا حتی کمتر از 20 درصد را به طور منظم انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   3 روش تعمیر باتری خراب لپ تاپ ایسر

تست‌های Batteryuniversity.com نشان می‌دهد که برای کاهش ظرفیت باتری لپ‌تاپ ایسر تا 70 درصد، حدود 600 تخلیه کامل طول می‌کشد. در مقایسه، اگر باتری را فقط تا حدود 50 درصد قبل از شارژ کردن شارژ کنید، بیش از 1500 دشارژ خواهید داشت قبل از اینکه طول عمر آن به همان میزان کاهش یابد.

گفته می‌شود، بسیاری از تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که برای کمک به کالیبره‌سازی صحیح باتری و اطمینان از صحت آماری که گزارش می‌کند، تخلیه کامل را هر چند ماه یکبار انجام دهید.

در ویندوز می توانید به صراحت از پایین آمدن باتری به زیر یک سطح خاص جلوگیری کنید. به خوبی پنهان است، اما به Control Panel > System Maintenance > Power Options > Select a power plan رفته و Change plan settings را کلیک کنید.

تنظیمات پیشرفته و سپس باتری را انتخاب کنید و در قسمت Low battery level و Critical باتری مقادیر را به درصدی که می خواهید تغییر دهید.

خرابی لپ تاپ ایسر

پر بودن شارژ باتری

برای مراقبت از باتری غیر قابل تعویض میزان شارژ باتری شما مهم است، حتی زمانی که از لپ تاپ ایسر خود استفاده نمی کنید. ایسر توصیه می کند که باتری ها باید با 50 تا 70 درصد شارژ در دمای بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد نگهداری شوند. اگر قرار نیست برای مدتی از لپ تاپ ایسر خود استفاده کنید، سعی کنید تا حد امکان آن را به این شرایط نزدیک کنید. هرگز نباید یک دستگاه را برای مدت طولانی در حالی که باتری آن کاملاً خالی شده است نگهداری کنید. ممکن است دیگر هرگز آن را به کار نگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   4 گام افزایش امنیت لپ تاپ ایسر

مقدار دوام باتری لپ تاپ ایسر

این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که ظرفیت باتری لپ تاپ ایسر با هر بار شارژ کمی کاهش می یابد. ایسوس بیان می‌کند که باتری‌هایش بین 300 تا 500 چرخه شارژ دارند (که معمولاً به عنوان استفاده از ظرفیت کامل باتری اندازه‌گیری می‌شود—بنابراین یک بار شارژ 100 درصدی یا دو بار شارژ 50 درصدی)، پس از آن ظرفیت آن خواهد بود. به 80 درصد کاهش یافت.

بنابراین، پس از یک سال تا 18 ماه، ممکن است متوجه شوید که باتری مانند گذشته دوام نمی آورد. در این مرحله، ممکن است بخواهید روی روش های متعدد برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ایسر خود تمرکز کنید. بررسی تعداد چرخه باتری لپ تاپ ایسر در ویندوز و مک آسان است.

شما همچنین می توانید سلامت باتری خود را تجزیه و تحلیل کنید. در ویندوز 10، با رفتن به خط فرمان و تایپ powercfg /batteryreport می‌توانید گزارش کامل باتری را دریافت کنید. با استفاده از File Explorer، به پوشه فهرست شده در پنجره خط فرمان بروید، جایی که فایلی به نام battery-report.html را پیدا خواهید کرد.

در macOS، به About This Mac بروید و برای گزارش دقیق مشابه، روی System Report کلیک کنید. برای یک روش بسیار سریعتر macOS، به سادگی کلید Alt یا Option را نگه دارید و روی نماد باتری در نوار وضعیت کلیک کنید.

بیشتر بدانید: نحوه رفع مشکلات لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =