نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به حالت خوابیدن لپ تاپ ایسر راهی عالی برای صرفه جویی در انرژی است و در عین حال مطمئن شوید که می توانید بدون اتلاف انرژی از سر بگیرید. اما اگر لپ تاپ ایسر شما به طور خودکار بیدار می شود یا به حالت خواب می رود، چه کاری می توانید انجام دهید؟ با توجه به عوامل بسیار زیاد، تشخیص آن مشکل است. این روش با تولید کنندگان مختلف لپ تاپ ایسر شخصی پیچیده می شود. بهترین راه برای مقابله با این مشکل، امتحان انواع راه حل های مختلف است. ما مراحل عیب‌یابی را فهرست می‌کنیم و به شما نشان می‌دهیم که چگونه مشکلات مربوط نحوه رفع مشکلات حالت خواب را برطرف کنید.

نحوه رفع مشکلات حالت خواب

نحوه رفع مشکلات حالت خواب و بررسی تنظیمات  

برای نحوه رفع مشکلات حالت خواب وقتی لپ تاپ ایسر شما به حالت Sleep نمی رود، تمام تنظیمات خود را که می توانند از حالت خواب جلوگیری کنند، بررسی کنید. سخت‌افزار، گزینه‌های پاور و پیکربندی می‌توانند بر نحوه عملکرد دکمه‌های پاور و خواب تأثیر بگذارند. اگر لپ تاپ ایسر شما به‌روزرسانی‌های ویندوز را نصب کرده است یا یک برنامه نصب‌شده نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد، ممکن است لپ تاپ ایسر شما اصلاً خواب نباشد.

اگر روی یک لپ تاپ ایسر مشترک یا لپ تاپ ایسر شخصی کار می کنید که متعلق به شما نیست، این احتمال وجود دارد که شخص دیگری گزینه های برق را تغییر داده باشد. یا ممکن است گزینه خواب پس از انجام ارتقاء یا به دلیل مشکلات مربوط به راننده از منوی پاور ناپدید شده باشد.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی System کلیک کنید، سپس Power & sleep را انتخاب کنید.
  • در سمت راست، روی Additional power settings کلیک کنید. از پنجره ای که ظاهر می شود، روی Choose when خاموش کردن نمایشگر کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی سلامت لپ تاپ ایسر

فقط در سمت راست Put the computer to sleep، مقادیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی تنظیم شده اند. اگر لپ تاپ ایسر شما خیلی زود می‌خوابد یا زمان زیادی طول می‌کشد تا بخوابد، این باید اولین پورت تماس شما باشد.

به تنظیمات پیشرفته برق نیز نگاهی بیندازید. روی Change advanced power settings کلیک کنید، سپس هر بخش را باز کنید و بررسی کنید که حالت خواب برای هر کدام مجاز است.

رایج ترین مشکل تا کنون تنظیمات “تعلیق انتخابی USB” است. اگر روی «غیرفعال» تنظیم شود، هر دستگاه جانبی متصل دائماً سیستم شما را پینگ می‌کند تا به آن اطلاع دهد که فعال است، بنابراین آن را بیدار نگه می‌دارد.

غیرفعال کردن راه اندازی سریع برای ماشین های قدیمی

برای نحوه رفع مشکلات حالت خواب ویژگی راه اندازی سریع ویندوز 10 تنظیمی است که به لپ تاپ ایسر شما کمک می کند پس از خاموش شدن سریعتر راه اندازی شود. این کار را با ذخیره تصویری از هسته و درایورهای بارگذاری شده در C:\hiberfil.sys پس از خاموش شدن انجام می دهد. سپس، هنگامی که لپ تاپ ایسر خود را خاموش و راه اندازی مجدد می کنید، ویندوز فایل هایبرناسیون را در حافظه بارگذاری می کند تا لپ تاپ ایسر شما از سر گرفته شود.

اگر از لپ تاپ ایسر قدیمی استفاده می کنید و متوجه شدید که لپ تاپ ایسر شما نمی خوابد، می توانید Fast Startup را غیرفعال کنید.

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • روی System کلیک کنید، سپس Power & sleep را انتخاب کنید.
  • در سمت راست، روی Additional power settings کلیک کنید. از پنجره ای که ظاهر می شود، روی Choose what the power buttons انجام می دهند کلیک کنید.
این مطلب را از دست ندهید   4 گام افزایش امنیت لپ تاپ ایسر

روی تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند کلیک کنید و برای غیرفعال کردن این ویژگی تیک گزینه Turn on Fast Startup را بردارید.

خرابی لپ تاپ ایسر

نرفتن لپ تاپ ایسر به حالت Sleep

برای نحوه رفع مشکلات حالت خواب می تواند مانیتور شما را از سوختن نجات دهد و از هدر رفتن عمر باتری لپ تاپ ایسر شخصی شما جلوگیری کند. به این ترتیب، وقتی لپ تاپ ایسر شخصی ویندوز 10 شما به حالت Sleep نمی رود، می تواند باعث بی ثباتی عمومی، کاهش بهره وری انرژی، قطع شدن مکرر هسته و خرابی شود.

بررسی درایورهای سیستم خود

بررسی کنید که آیا درایورهای شما به روز هستند. مهمترین آنها درایورهای چیپست، شبکه، صدا و درایورهای بایوس هستند. همچنین ایده خوبی است که مطمئن شوید آخرین نسخه ویندوز 10 را اجرا می کنید.

اولین درگاه تماس شما این است که بررسی کنید هر یک از درایورهای سیستم شما چقدر جدید هستند. ابزار DriverView را از Nirsoft دانلود کنید. شماره نسخه، تاریخ نصب، تاریخ ایجاد یا تغییر و امضای دیجیتال درایورها را بررسی کنید.

هنگامی که برخی از مقصران بالقوه را شناسایی کردید، وقت آن است که درایورهای آنها را به روز کنید. ویندوز به طور خودکار درایورهای شما را از طریق Windows Update به روز می کند. Settings > Update & Security را باز کنید، سپس در قسمت Windows Update، روی View optional updates کلیک کنید. درایوری را که می خواهید به روز کنید انتخاب کنید.

این ایمن ترین روش است زیرا مایکروسافت درایور سیستم شما را تأیید می کند، اما اگر به اطمینان نیاز دارید، به جای آن وب سایت سازنده را بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اقدامات اولیه رفع روشن نشدن لپ تاپ ایسر

همچنین می توانید درایورهای خود را از طریق Device Manager به روز کنید. روی درایور کلیک راست کرده و Update driver را انتخاب کنید.

اگر ویندوز 10 درایورها را پیدا نکرد، وب سایت سازنده درایور را بررسی کنید. اکثر تولیدکنندگان لپ تاپ ایسر شخصی یک وب سایت پشتیبانی دارند که همه درایورهای سازگار را با شماره نسخه فهرست می کند. سایت را نشانه گذاری کنید و به طور دوره ای هرگونه به روز رسانی درایور را بررسی کنید.

بیشتر بدانید: رفع آبخوردگی لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =