نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا استفاده از لپ تاپ ایسر با برق AC به باتری آسیب می زند؟ آیا برای افزایش عمر باتری باید باتری را خارج کرد؟ احتمالاً در این مورد تعجب کرده اید. اکنون پاسخ را بیابید! همه ما زمان زیادی را در حال حرکت می گذرانیم. و این روزها، لپ‌تاپ ایسر یک بخش حیاتی از کیف هر کسی است. یک سوال رایج مستقیماً به باتری مربوط می شود.

آیا استفاده از لپ تاپ ایسر با برق AC به باتری آسیب می زند؟ در ضمن آیا باید باتری را جدا کنم تا عمر آن بیشتر شود؟ برای یافتن پاسخ ها و چند نکته مفید دیگر در مورد عمر باتری لپ تاپ ایسر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

باتری لپ تاپ ایسر چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه در نظر بگیریم که آیا حذف باتری بهترین گزینه است یا خیر، بیایید دقیقاً نحوه عملکرد باتری لپ تاپ ایسر را در نظر بگیریم.

دو نوع اصلی باتری لپ تاپ ایسر وجود دارد: لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر. باتری‌های لپ‌تاپ ایسر نیکل-کادمیم و نیکل-فلز هیدرید تقریباً تا این مرحله حذف شده‌اند و با باتری‌های لیتیومی قابل اعتمادتر و کارآمدتر جایگزین شده‌اند. لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمر با وجود تفاوت های فنی، عملکرد بسیار مشابهی دارند. هر دوی آنها نقاط قوت و ضعف متفاوتی نیز دارند.

به عنوان مثال، یک باتری لیتیوم یونی عموماً چگالی توان بالاتری دارد اما از تخریب ترکیب (مایعات داخل باتری) رنج می برد. برعکس، یک باتری لیتیوم پلیمری قوی تر است اما به طور کلی انرژی کمتری ذخیره می کند.

در هر دو باتری، دو حقیقت وجود دارد:

  • باتری را نمی توان بیش از حد شارژ کرد. اگر باتری خود را همیشه به برق وصل کنید، شارژ نمی شود. هنگامی که به 100% رسید، شارژ را متوقف می کند و تا زمانی که ولتاژ به زیر سطح معینی نرسد، دوباره شروع به کار نخواهد کرد.
  • تخلیه کامل باتری به آن آسیب می رساند. برخلاف باتری‌های قدیمی Ni-Cad، باتری‌های لیتیومی مشخصات شارژ ندارند. تخلیه عمیق می تواند برای همیشه به باتری آسیب برساند.
این مطلب را از دست ندهید   روش های شناسایی خرابی باتری یا شارژر لپ تاپ

باتری لپ تاپ ایسر

چگونه یک باتری برق تولید می کند

در باتری‌های مبتنی بر لیتیوم، یون‌های لیتیوم به طور آزاد در کربن متخلخل آند (الکترود منفی) جاسازی می‌شوند. هنگامی که کلید برق را تکان می دهید، یون ها از طریق الکترولیت (معمولاً یک نمک لیتیوم در یک حلال آلی) از آند به کاتد (الکترود مثبت) جریان می یابند.

این فرآیند انرژی آزاد می کند و منجر به تخلیه باتری می شود. هنگام شارژ، انرژی به دستگاه اعمال می شود و یون ها در جهت مخالف جریان می یابند و روند را معکوس می کنند. بنابراین، ما در نهایت با یون‌ها به آند بازگشته و آماده استفاده می‌شویم.

آیا باید باتری را خارج کنم؟

بله، با یک «اما». بگذار توضیح بدهیم. باتری های مدرن بسیار برتر از همتایان قدیمی خود هستند. آنها بیش از حد شارژ نمی کنند و از مشکلات پروفایل شارژ رنج نمی برند. با این حال، آنها هنوز هم در معرض برخی از مسائل مشابه هستند. گرما یک مسئله خاص است.

در طول یک جلسه فشرده، یک لپ تاپ ایسر متصل به برق به طور بالقوه گرمای بیشتری تولید می کند. گرم شدن بیش از حد باتری لیتیومی یکی از مهمترین دلایل آسیب طولانی مدت است. به این ترتیب، اگر می‌خواهید در حین انجام بازی یا ویرایش ویدیو (یا سایر فعالیت‌های طولانی‌مدت نیازمند منابع) از لپ‌تاپ ایسر متصل به پریز برق برای مدت طولانی استفاده کنید، احتمالاً بهتر است قبل از ادامه باتری خود را بردارید.

در اینجا “اما” است. شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی ارزش برداشتن باتری را دارد و چه زمانی زمان کافی برای این کار وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   اسپیکر Acer Aspire 5253

چه زمانی باتری را خارج کنید

همانطور که گفتم، اگر می خواهید از لپ تاپ ایسر خود برای مدت طولانی در حالی که به پریز برق وصل هستید استفاده کنید، خارج کردن باتری ایده خوبی است.

اما وقتی فقط یک ساعت در یک کافه توقف می‌کنید تا چند ایمیل بفرستید، باتری لپ‌تاپ ایسر را داخل می‌گذارم. گرفتن مقداری باتری اضافی ممکن است واقعاً مفید باشد، به خصوص اگر در طول روز در حال حرکت هستید.

یکی دیگر از دلایل برای خارج کردن باتری در طول مدت طولانی است که از لپ تاپ ایسر خود استفاده نمی کنید. اگر قرار است چند هفته از لپ تاپ ایسر استفاده نکنید، باتری لپ تاپ ایسر را خارج کنید.

کارشناسان باتری پیشنهاد می کنند باتری لپ تاپ ایسر خود را تا 40 درصد شارژ کنید، سپس باتری را برای ذخیره سازی خارج کنید.  این به باتری شارژ کافی می دهد تا پایدار بماند، بدون اینکه به ترکیب شیمیایی سلول لیتیوم آسیب برساند.

(بعضی‌ها نیز پیشنهاد می‌کنند باتری خود را در مدت زمان طولانی غیرفعال بودن در یخچال نگهداری کنید، اما این مجموعه مشکلات خاص خود را دارد که می‌تواند به باتری لپ‌تاپ ایسر شما آسیب برساند.)

افزایش سرعت ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =