نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا با نکات محافظت از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت  آشنایی دارید؟ لپ تاپ ایسر داری؟ و ممکن است همیشه خوب کار نکند. درست است، در اینجا ما به شما کمک می کنیم در مورد برخی موارد که برای شما بسیار مفید است. از آنجایی که لپ تاپ ایسر یک ابزار الکترونیکی گران قیمت است، باید با دقت از آن استفاده کنید. شما باید در مورد احتمالات اعمال ناعادلانه و تأثیر آنها بر لپ تاپ ایسر خود بدانید. گرمای شدید یا رطوبت زیاد برای لپ تاپ ایسر شما مناسب نیست و می تواند به شدت تحت تأثیر لپ تاپ ایسر شما قرار گیرد. بنابراین شما نیاز به دانش روشن و فشرده در مورد آن دارید. در اینجا قصد داریم در مورد موضوع چگونه از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت در هوای مرطوب محافظت کنیم؟ و چگونه می توانید لپ تاپ ایسر خود را در برابر آن محافظت کنید.

محافظت از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت
محافظت از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت

تأثیر رطوبت بر روی لپ تاپ ایسر شما چیست

اثرات متعددی وجود دارد که رطوبت می تواند بر لپ تاپ ایسر شما تأثیر بدی بگذارد. اجزای رایانه یا لپ‌تاپ ایسر شما در معرض گرما و رطوبت شدید هستند و اجزای لپ‌تاپ ایسر شما آستانه‌های ایمنی متفاوتی دارند که اغلب در قسمت‌های مشخصات ذکر شده است. محتمل ترین اثر یکی از بخش های ضروری لپ تاپ ایسر شما CPU است.

به طور خودکار از طریق سرعت و دقت آن مختل می شود. حداکثر و حداقل دمای آن از مدلی به مدل دیگر متفاوت خواهد بود. اگر به گرمای بیش از حد ادامه دهد یا نادیده گرفته شود، آسیب می بیند. دمای 90 درجه سانتیگراد خوب است و کمتر از این می تواند برای لپ تاپ ایسر شما بهتر باشد.

رطوبت

در طول استفاده روزمره، رطوبت به اندازه گرما خطری ایجاد نمی کند. بله، دلیلی برای آسیب دیدن لپ تاپ ایسر شما خواهد بود، اما نه به اندازه گرما. همه می دانند که برق و آب با هم ترکیب نمی شوند، اما به عنوان یک اثر طولانی مدت، برای سلامت لپ تاپ ایسر شما مفید نخواهد بود. اگر مایعی را به لپ تاپ ایسر یا رایانه خود نریزید بهتر است. بعید است که رطوبت آن را بشکند.

  • رطوبت باعث اتصال کوتاه در لپ تاپ ایسر یا کامپیوتر شما می شود.
  • می تواند به CPU شما آسیب برساند.
  • ممکن است با خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ ایسر خود مواجه شوید و این ممکن است به دلیل رطوبت شما باشد.
این مطلب را از دست ندهید   بررسی سلامت لپ تاپ ایسر

رطوبت زیاد

وقتی هوا وارد لپ‌تاپ ایسر یا کامپیوتر شما می‌شود، هوا بسیار مرطوب است، مانند دستگاه بخور یا در آب و هوای مرطوب. آنها ممکن است مانند یک جنگل استوایی باشند. آب موجود در هوا در طول زمان می تواند مشکلاتی ایجاد کند. می تواند اجزای داخلی لپ تاپ ایسر شما را خراب کند. همچنین ممکن است آب داخل لپ تاپ ایسر شما متراکم شود و دلیلی برای اتصال کوتاه باشد.

همیشه سعی کنید رطوبت کامپیوتر خود را در محیط لپ تاپ ایسر زیر 80 درصد نگه دارید و در صورت امکان سعی کنید نزدیک به 45-50 درصد باشد. برای کامپیوتر شما سالم تر خواهد بود.

رطوبت کم

یک جو مرطوب کم نیز برای لپ تاپ ایسر شما خوب نیست و می تواند خطرات بیشتری را برای قطعات لپ تاپ ایسر شما ایجاد کند. با افت رطوبت ساز، استاتیک سریعتر ایجاد می شود. و اگر استاتیک ایجاد شود، می تواند به آن آسیب برساند یا از بین ببرد. رطوبت زیر 35 درصد می تواند خطری برای لپ تاپ ایسر کامپیوتر شما باشد. بنابراین سعی کنید فضای اطراف لپ تاپ ایسر خود را بیش از این حفظ کنید.

چگونه از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت در هوای مرطوب محافظت کنیم

بنابراین، در اینجا قصد داریم نکاتی را مورد بحث قرار دهیم که به وسیله آنها می توانید لپ تاپ ایسر خود را از آسیب رطوبت محافظت کنید.

تهویه خروجی نباید مسدود شود.

این احتمالاً دلیل یا نکته رایج و ضروری برای آسیب دیدن لپ‌تاپ ایسر شما است و همچنین یکی از ساده‌ترین کارها در مورد آسیب رطوبت لپ‌تاپ ایسر است. اگر از مسدود شدن تهویه تخلیه شده لپ تاپ ایسر خود جلوگیری کنید، کمک خواهد کرد. گرمای بیش از حد، به خصوص برای مدت طولانی، می تواند مشکلاتی را برای لپ تاپ ایسر شما ایجاد کند. این شامل تصادفات، خاموش شدن تصادفی و کاهش امید به زندگی است.

این مطلب را از دست ندهید   5 دلیل اصلی برای ارتقا به SSD لپ تاپ ایسر

این یک چیز رایج است که باید به خاطر بسپارید. به طور قابل توجهی تغییر دما و رطوبت می تواند باعث آسیب رطوبت لپ تاپ ایسر شود. پس بهتر است با لپ تاپ ایسر خود کمی از فضای بیرون به سمت تهویه مطبوع حرکت کنید.

در این شرایط ممکن است باعث تراکم لپ تاپ ایسر شما در داخل شود. و قطعاً، آب با اجزای لپ‌تاپ ایسر شما ترکیب خوبی نیست. قبل از حرکت دستگاه خود را روشن کنید. این عمل باعث می شود لپ تاپ ایسر شما ماندگاری طولانی داشته باشد و آن را سالم تر کند.

از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود هنگام کار برای مدت طولانی می تواند تمرین خوبی باشد زیرا ممکن است باعث آسیب داخلی و محیطی به لپ تاپ ایسر شما شود. مرتباً اطلاعات خود را یک بار دیگر نگه دارید، بنابراین تغییرات برای شما تأثیرگذار نیستند. گرما و رطوبت ممکن است بر هارد دیسک شما تأثیر بگذارد یا باعث آسیب ابدی شود.

مراقب رطوبت بیش از حد باشید

رطوبت چیزی نیست جز مقدار زیاد بخار در هوا همراه با گازها. رطوبت زیاد برای لپ تاپ ایسر شما بسیار خطرناک است و می تواند به قسمت های داخلی لپ تاپ ایسر شما آسیب برساند.

اگر باران به آب آسیب می رساند، دستگاه را روشن نکنید

همانطور که قبلاً بحث کردیم، همیشه، آب و دستگاه شما با هم همکاری خوبی ندارند. ممکن است مجبور باشید همیشه به یاد داشته باشید که باید از آب ابداع کنید. هنگام ورود به اتاق تهویه مطبوع، قبل از روشن کردن دستگاه، آن را خشک کنید زیرا رطوبت موجود در برد و افت ناگهانی دما ممکن است خیلی سریع به مادربرد شما آسیب برساند. بنابراین برای ذخیره مادربرد و CPU لپ تاپ ایسر خود، باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید.

به آن هوای مناسب بدهید

رطوبت یا رطوبت می تواند برای لپ تاپ ایسری که می شناسید خطرناک باشد. برای جلوگیری از این امر، مهم ترین و ساده ترین راه این است که هوای کافی به دستگاه خود بدهید. و تا زمانی که تکنسین ماهری نباشید، نیازی به باز کردن لپ تاپ ایسر خود ندارید، که ممکن است منجر به اشتباهات بزرگ و آسیب به رایانه شما شود.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه فعال یا غیرفعال کردن دستگاه های خروجی صدا در ویندوز

برق را برای روز آخر خاموش نگه دارید و لپ تاپ ایسر خود را در مکانی خشک قرار دهید تا از رطوبت جلوگیری شود. تنها نکته این است که هوای کافی به دستگاه شما می تواند برجسته ترین راه حل برای مشکل رطوبت لپ تاپ ایسر شما باشد. اگر صفحه‌کلید لپ‌تاپ ایسر خود را نیز به خوبی تمیز کنید، مفید خواهد بود، زیرا گرد و غبار می‌تواند به مشکل بزرگ‌تری منجر شود.

آسیب گوگرد لپ تاپ ایسر

گوگرد رایج ترین مشکل دستگاه یا لپ تاپ ایسر شما است. در دوره باران های موسمی، این مشکل بزرگترین مشکل لپ تاپ ایسر شما است. این مشکل ممکن است به دلیل تغییرات موسمی و شاید به دلیل گرد و غبار و آلاینده های هوا باشد. این یکی از بزرگترین دلایل آسیب دیدن لپ تاپ ایسر شما است

بنابراین قبل از استفاده از لپ تاپ ایسر یا کامپیوتر، باید لپ تاپ ایسر و کیبورد خود را با مواد شیمیایی تمیز کنید. و ممکن است قبل از شورت موسمی تمرین کنید.

لپ تاپ ایسر خود را از نوسانات ناگهانی محافظت کنید

تصمیم گرفته شده است که شرایط جغرافیایی شما کلید اصلی رطوبت شما باشد. ممکن است تمام بلایای طبیعی را نشان دهد که در جایی نمی توانیم کنترل کنیم. اما ما می توانیم از آنها اجتناب کنیم و می توانیم از لپ تاپ ایسر های خود در برابر آن شرایط محافظت کنیم.

شما در طول فصل بارانی مرطوب خواهید شد تا ابزارهای گران قیمت خود را در برابر اینها انتقال دهید و محافظت کنید. بنابراین به طور مرتب قاب های ضد آب را برای لپ تاپ ایسر خود نگه دارید. احتمالاً می توانید تمام مراحل صحیح را در اینجا ببینید تا لپ تاپ ایسر یا رایانه خود را ذخیره کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =