نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل صدای فن لپ تاپ. دلایل زیادی وجود دارد که فن لپ تاپ ایسر شما ممکن است صدا ایجاد کند. به عنوان مثال، گرد و غبار و زباله ها ممکن است تیغه ها را مسدود کنند، بنابراین باید آنها را تمیز کنید. شاید فقط روی محورش شل باشد و نیاز به سفت کردن داشته باشد. بدون توجه به علت، این مقاله به شما آموزش می دهد که چگونه مشکل ایجاد صدای فن لپ تاپ ایسر را حل کنید!

مشکل صدای فن لپ تاپ
مشکل صدای فن لپ تاپ

فن لپ تاپ ایسر چیست

فن لپ تاپ ایسر یک فن کوچک و قابل حمل است که به پورت USB کامپیوتر وصل می شود. فن هوا را روی اجزای داخلی لپ تاپ ایسر می دمد و آنها را خنک نگه می دارد و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. فن های لپ تاپ ایسر بخش مهمی برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوتر شما از داغ شدن بیش از حد هستند.

انواع فن های لپ تاپ ایسر

دو نوع فن لپ تاپ ایسر وجود دارد: CPU را خنک کنید و هوا را در کل لپ تاپ ایسر به گردش درآورید. فن خنک کننده CPU معمولاً در زیر صفحه کلید قرار دارد، در حالی که طرف دیگر معمولاً در پشت یا کنار لپ تاپ ایسر قرار دارد.

فن های لپ تاپ ایسر برای خنک نگه داشتن اجزای داخل کامپیوتر شما طراحی شده اند. اکثر لپ‌تاپ ایسر‌ها حداقل دو فن دارند: یکی که CPU را خنک می‌کند و دیگری که هوا را در کل سیستم می‌برد. برخی از لپ‌تاپ ایسر‌های گیمینگ رده بالا ممکن است حتی سه یا بیشتر طرفدار داشته باشند.

فن خنک کننده CPU معمولاً در زیر صفحه کلید قرار دارد، در حالی که فن دیگر معمولاً در پشت یا کنار لپ تاپ ایسر شما قرار دارد. اگر متوجه شدید لپ‌تاپ ایسر‌تان در مناطق خاصی داغ می‌شود، احتمالاً به این دلیل است که یکی از این فن‌ها درست کار نمی‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ ایسر

علائم مشکل فن لپ تاپ ایسر چیست

چند علامت ممکن است نشان دهد فن لپ تاپ ایسر شما به درستی کار نمی کند. اگر متوجه هر یک از موارد زیر شدید، وقت آن است که اقدام کنید:

  1. لپ تاپ ایسر شما بیش از حد گرم می شود. این شایع ترین علامت خرابی فن است. اگر لپ‌تاپ ایسر شما در لمس گرم می‌شود یا فن بیشتر از حد معمول روشن می‌شود، نشانه این است که چیزی اشتباه است.
  2. لپ تاپ ایسر شما صداهای عجیبی تولید می کند. یک فن لپ تاپ ایسر سالم باید بی صدا کار کند. اگر صدای خرد کردن، کلیک یا چرخش عجیبی از رایانه خود می شنوید، نشانه این است که فن در چرخش صحیح مشکل دارد.
  3. لپ تاپ ایسر شما به کندی کار می کند. خرابی فن می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد رایانه شما شود که منجر به کندتر شدن عملکرد می‌شود. اگر بیشتر از حد معمول متوجه عقب ماندن یا یخ زدن لپ تاپ ایسر خود شدید، می تواند نشان دهنده یک مشکل بزرگتر باشد.
  4. باتری لپ تاپ ایسر شما کوتاه تر از گذشته است. گرمای بیش از حد می تواند طول عمر باتری رایانه شما را کاهش دهد، بنابراین اگر متوجه شدید که باتری شما مانند گذشته شارژ نمی شود، ممکن است زمان آن رسیده که فن خود را چک کنید.

در صورت مشاهده هر یک از این علائم، اقدام فوری مهم است. خرابی فن می تواند آسیب جدی به رایانه شما وارد کند، بنابراین بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

چگونه مشکل فن لپ تاپ ایسر خود را تشخیص دهیم

اگر فن لپ تاپ ایسر شما صدا ایجاد می کند، چند کار وجود دارد که می توانید برای تشخیص مشکل انجام دهید. ابتدا سعی کنید تشخیص دهید که نویز از کجا می آید. آیا از فن می آید یا جای دیگری در لپ تاپ ایسر؟ اگر از فن می آید، ممکن است پره ها به چیزی برخورد کنند یا یاتاقان ها فرسوده شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   5 دلیل اصلی برای ارتقا به SSD لپ تاپ ایسر

اگر صدا از جای دیگری در لپ‌تاپ ایسر می‌آید، می‌تواند به این دلیل باشد که فن جریان هوای کافی دریافت نمی‌کند یا چیز دیگری با فن تماس می‌گیرد و باعث لرزش آن می‌شود.

هنگامی که تشخیص دادید که صدا از کجا می آید، می توانید سعی کنید خودتان آن را تعمیر کنید یا آن را به تعمیرگاه ببرید. اگر می‌خواهید خودتان آن را تعمیر کنید، مطمئن شوید که تمام ابزارها و قطعات مورد نیاز خود را قبل از شروع به جدا کردن لپ‌تاپ ایسر خود دارید.

اگر فن لپ تاپ ایسر شما صدا ایجاد می کند اما همچنان به درستی کار می کند، جای نگرانی نیست. طبیعی است که طرفداران هنگام چرخش سر و صدا ایجاد کنند.

با این حال، اگر صدا بلندتر می شود یا اگر فن شروع به چرخش کندتر می کند، می تواند نشانه ای از مشکل باشد. در این صورت باید لپ تاپ ایسر خود را به تعمیرگاه ببرید تا بررسی شود.

نحوه رفع مشکل صدای فن لپ تاپ ایسر

اگر فن لپ تاپ ایسر شما صدا ایجاد می کند، چند کار وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید. ابتدا از تمیز بودن فن و عاری از گرد و غبار اطمینان حاصل کنید. اگر فن کثیف است باید فن را با هوای فشرده یا برس تمیز کنید.

اگر بعد از تمیز کردن فن همچنان صدا ایجاد می کند، ممکن است به دلیل مشکل یاتاقان ها باشد. برای بررسی بلبرینگ ها، باید فن را از لپ تاپ ایسر جدا کنید. پس از برداشتن فن، آن را با دست بچرخانید. اگر فن آزادانه و روان بچرخد، بلبرینگ ها خوب هستند. با این حال، اگر هنگام چرخش فن احساس ناهمواری کند یا صدا ایجاد کند، بلبرینگ ها باید تعویض شوند.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسر

یکی دیگر از دلایل احتمالی پر سر و صدای فن لپ تاپ ایسر، فرسودگی یا آسیب دیدن موتور است. در این صورت، باید کل مجموعه فن را تعویض کنید.

اگر تمام این مراحل عیب یابی را امتحان کرده اید و فن لپ تاپ ایسر شما همچنان صدا ایجاد می کند، باید آن را برای تشخیص و تعمیرات بیشتر به مرکز خدمات لپ تاپ ایسر ببرید.

نحوه رفع نویز فن لپ تاپ ایسر با استفاده از نرم افزار

اگر یک فن لپ‌تاپ ایسر پر سر و صدا دارید، می‌توانید از نرم‌افزاری برای رفع مشکل استفاده کنید. بسیاری از لپ تاپ ایسر ها دارای ابزار کنترل فن هستند که به شما امکان می دهد سرعت فن را تنظیم کنید. اگر لپ تاپ ایسر شما این ابزار را ندارد، می توانید یکی از آن ها را رایگان از اینترنت دانلود کنید.

هنگامی که ابزار کنترل فن را دانلود و نصب کردید، آن را راه اندازی کنید و سرعت فن را روی “بی صدا” یا “کم” تنظیم کنید. این کار باعث می شود که فن با سرعت کمتری بچرخد و صدای آن کاهش یابد.

اگر همچنان با فن پر سر و صدا لپ تاپ ایسر خود مشکل دارید، از برنامه ای به نام Razer Cortex استفاده کنید. این برنامه برای کمک به گیمرها طراحی شده است تا لپ تاپ ایسر خود را برای عملکرد بازی بهینه کنند. همچنین به شما این امکان را می دهد که سرعت فن لپ تاپ ایسر خود را کنترل کنید.

پیشنهاد مطالعه: خرابی صفحه کلید لپ تاپ ایسر 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =