نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آب خوردگی لپ تاپ ایسر

آب خوردگی لپ تاپ ایسر و یا سایر برندهای موجود در بازار مشکل متداولی در حین استفاده از این گونه تجهیزات است. هر دستگاه دیجیتال و سیستم رایانه ای از جمله لپ تاپ های امروزی به شیوه ای ساخته شده اند که در مقابل آب دچار اتصالی می گردند. نفوذ مایعات به لپ تاپ می تواند به راحتی موجب روشن نشدن سیستم شود. حتی اگر همان لحظه ی اولیه ی نفوذ آب و مایعات دستگاه قادر به روشن شدن باشد، ممکن است پس از مدتی دیگر سیستم روشن نشود. می توان گفت در صورتی که میزان نفوذ مایعات در حد یک لیوان سر پر باشد، متاسفانه شاهد سوختگی قطعات بسیاری از لپ تاپ خواهید بود.

پیشگیری از بروز مشکل آب خوردگی لپ تاپ ایسر

بنابراین باید اقدامات مراقبتی از سیستم رایانه ای لپ تاپ را جدی بگیرید. اما اگر بنابر هر دلیلی ناگهان با مشکل آب خوردگی لپ تاپ ایسر رو به رو شوید، می توانید با استفاده از راهکارهای کاربردی این مقاله مقداری از آسیب های احتمالی وارد شده به سیستم را کنترل کنید. لازم به ذکر است که نمایندگی رسمی ایسر تحت نظر کارشناسان ماهر خود چنین اختلالاتی را در سطح کیفی بی نظیری برطرف می سازد. این مجموعه با به کارگیری ابزارآلات پیشرفته خرابی های ناشی از آب خوردگی لپ تاپ ایسر را تعمیر می نماید.

اقدامات ضروری پس از آب خوردگی لپ تاپ ایسر

بهتر است پیش از آنکه به دنبال درمانی برای رفع مشکل آب خوردگی لپ تاپ ایسر باشید در نگهداری از آن و اقدامات مرتبط با پیشگیری کوشا باشید. فراموش نکنید که همواره استفاده از کاور مناسب و استاندارد لپ تاپ امری حیاتی در نگهداری صحیح از آن است. اکیدا توصیه می نماییم که به هنگام جابه جایی لپ تاپ از کیف ها و کاورهای استاندارد بهره ببرید تا از نفوذ رطوبت هوا جلوگیری شود. همچنین سعی کنید زمان کار با لپ تاپ حتی الامکان از خوردن مایعات بپرهیزید. در صورتی که عادت به نوشیدن مایعات هنگام کار دارید، دست کم از یک کاور استاندارد پلاستیکی برای کیبورد استفاده نمایید. کاور و روپوش های پلاستیکی می توانند تا حد زیادی مانع از خیس شدن ناگهانی لپ تاپ شوند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض کیبورد Acer

جداسازی باتری لپ تاپ از سیستم

به عنوان اولین قدم در راستای مقابله با معضل آب خوردگی لپ تاپ ایسر لازم است بلافاصله سیستم را خاموش کنید و باتری لپ تاپ را خارج سازید.

جدا کردن کابل های ارتباطی و تجهیزات جانبی لپ تاپ

 باید هر گونه کابل مرتبط با تجهیزات جانبی لپ تاپ اعم از موس، هارد اکسترنال، شارژر لپ تاپ و… که به لپ تاپ اتصال یافته اند را جدا کنید. دقت داشته باشید که این کار را باید بدون فوت وقت بلافاصله پس از جداسازی باتری سیستم انجام دهید.

خشک کردن لپ تاپ در هوای آزاد

در این مرحله لپ تاپ را مانند عدد ۸ بر عکس کنید و اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شود. از قرار دادن لپ تاپ بر زیر نور آفتاب و یا مقابل باد گرم سشوار خودداری کنید. این کار باعث افزایش میزان خرابی و اتصالی های موجود در لپ تاپ خواهد شد.

خارج کردن قطعات لپ تاپ

برای کنترل مشکل آب خوردگی لپ تاپ در مواقعی که مقدار نفوذ مایعات در حد زیادی است، باید قطعات لپ تاپ از جمله کیبورد آن را جدا کنید. برای این منظور از دفترچه ی راهنمای سیستم کمک بگیرید. فراموش نکنید که هر گونه اشتباه در روند شکل گیری این فرآیند می تواند به دستگاه مورد بحث آسیب وارد کند. بنابراین در صورت عدم آگاهی در این خصوص این مرحله را حذف نمایید. استفاده از الکل نیز می تواند نقش به سزایی در خشک شدن اجزای لپ تاپ داشته باشد. مقداری از آن را بر روی پارچه ی بدون پرزی اسپری کنید و به آرامی کیبورد سیستم را تمیز کنید. با تبخیر این الکل رطوبت داخل لپ تاپ هم قابل تبخیر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض رم Acer Spin 5 N17W2 

تعمیر لپ تاپ آب خورده ی ایسر

جهت رویارویی با مشکل آب خوردگی لپ تاپ ایسر مهم ترین حرکت پدید آوردن مهلت استراحت سیستم است. در این راستا پس از خارج کردن باتری و کابل های سیستم توسط یک پنبه، آب اضافی روی کیبورد لپ تاپ را جذب نمایید و سپس بدون اعمال هیچ اقدامی لپ تاپ را تا 24 ساعت کنار بگذارید. اگر میزان رطوبت وارده بر سیستم کم می باشد، این 24 ساعت خود باعث تبخیر رطوبت اضافی درون سیستم شده و فردای آن روز می توانید به راحتی لپ تاپ را روشن کنید.

اما اگر سیستم رایانه ای لپ تاپ روشن نشود، باید برای استفاده ی دوباره از آن در اسرع وقت به مراکز معتبر تعمیراتی مراجعه کنید. در این میان نمایندگی رسمی ایسر مناسب ترین گزینه ی انتخابی است. کارشناسان ما در کارگاه های مجهز نمایندگی مجاز ایسر کلیه ی اجزای سوخته و آسیب دیده ی لپ تاپ های قدیم و جدید ایسر را در بالاترین سطح کیفی ممکن تعمیر می نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =