نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لپ‌تاپ ایسر شما قدرت پردازش و ذخیره‌سازی قابل توجهی را در فضای بسیار کمی دارد. این سطح از کارایی هزینه دارد: گرمای اضافی. بزرگ‌ترین تهدیدی که برای لپ‌تاپ ایسر شما وجود دارد، داغ شدن بیش از حد است. می تواند باعث خرابی سخت افزار و آسیب دائمی شود. بیایید به نحوه جلوگیری یا تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر نگاهی بیندازیم.

تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر

اصول تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر

فقط به این دلیل که لپ تاپ ایسر شما داغ به نظر می رسد به این معنی نیست که بیش از حد گرم شده است.

علائم تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر

برای تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر یک نشانه مطمئن از داغ شدن بیش از حد رایانه زمانی است که می توانید صدای فن خود را که همیشه با حداکثر سرعت کار می کند بشنوید. فن های لپ تاپ ایسر می توانند سر و صدای زیادی ایجاد کنند، به طوری که به تنهایی باعث می شود که بخواهید آن را تعمیر کنید. در نتیجه سرمایش ناکافی، لپ‌تاپ ایسر‌ها آنقدر داغ می‌شوند که دست زدن به شاسی ناامن می‌شود.

در آن نقطه، حتی ممکن است کاهش عملکرد را تجربه کنید زیرا CPU های مدرن می توانند سرعت ساعت را کاهش دهند تا استرس گرمایی را کاهش دهند. علاوه بر این، نرم‌افزار ایمن ممکن است خاموشی ناگهانی را برای جلوگیری از آسیب سخت‌افزاری ایجاد کند.

اگر می خواهید دمای واقعی داخل لپ تاپ ایسر خود را اندازه گیری کنید، می توانید از ابزاری مانند HWMonitor (نشان داده شده در بالا) استفاده کنید. این همچنین ممکن است نشان دهد که کدام قسمت از لپ تاپ ایسر شما خیلی داغ شده است. به طور معمول، خواهید دید که واحد پردازش مرکزی (CPU) یا واحد پردازش گرافیکی (GPU) بیش از همه داغ می شود. لپ تاپ ایسر های دارای گرافیک داخلی ممکن است دمای جداگانه GPU را نمایش ندهند.

این مطلب را از دست ندهید   علت تایپ نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسر

علت تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر

برای تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر لپ تاپ ایسر شما به دلیل سرمایش ناکافی همچنان گرم می شود. دلایل بالقوه عبارتند از مسدود شدن گرد و غبار در گریل های ورودی یا درگاه های اگزوز، گرفتگی فن، یا خمیر حرارتی یا لنت تحلیل رفته. پد حرارتی یا خمیر حرارتی یک ماده رسانای گرما است که CPU یا GPU را با هیت سینک فلزی متصل می کند که گرما را از واحدهای پردازش دور می کند، معمولاً به یک فن خنک کننده.

می‌توانید لپ‌تاپ ایسری را که بیش از حد گرم می‌شود تعمیر کنید، اگرچه برخی از کارها، مانند استفاده از خمیر حرارتی تازه روی CPU، سخت‌تر از کارهای دیگر هستند. اگر به یک تعمیر سریع نیاز دارید و مهارت لازم برای جدا کردن CPU یا GPU و استفاده از ترکیب حرارتی تازه را ندارید، ابتدا راه حل های آسان ما را امتحان کنید.

غیرفعال شدن فن با خنک کننده

لپ‌تاپ ایسر بدون فن از تکنیک‌های خنک‌کننده غیرفعال مانند پخش گرما در کل بدنه فلزی یا کاهش سرعت ساعت CPU برای تنظیم گرما استفاده می‌کنند.

اگر صدای فن را نمی شنوید یا کوره های ورودی یا درگاه های اگزوز را پیدا نمی کنید، احتمالاً لپ تاپ ایسر شما با خنک کننده غیرفعال کار می کند. این بدان معنی است که رایانه شما بیش از حد گرم نمی شود، اما ممکن است در پاسخ به افزایش استرس گرمایی متوجه کاهش عملکرد شوید.

از آنجایی که لپ‌تاپ ایسر خنک‌کننده غیرفعال فن ندارند، چیزهای کمی وجود دارد که بتوانید آن را برطرف کنید. با این حال، می‌توانید قدرت پردازشی از دست رفته را با رفع گرمای اضافی با خنک‌سازی خارجی بازیابی کنید. اگر لپ تاپ ایسر بدون فن دارید، به بخش خنک کننده زیر بروید.

جلوگیری و تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر

چندین تعمیر ساده سخت افزاری می تواند گرمای بیش از حد را درمان کند.

این مطلب را از دست ندهید   محافظت از لپ تاپ ایسر در برابر رطوبت

رفع خنک کننده داخلی

هنگامی که لپ تاپ ایسر شما بیش از حد گرم می شود، اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که فن(هایی) را که خنک کننده(های) CPU و کارت گرافیک را تامین می کنند، تمیز کنید. با گذشت زمان، لایه‌هایی از خاک و گرد و غبار ایجاد می‌کنند که سرعت آن‌ها را کند کرده و جریان هوا را مسدود می‌کند. برای اطلاع از نحوه باز کردن رایانه برای دسترسی و تمیز کردن این قطعات، به دفترچه راهنمای لپ تاپ ایسر یا سازنده خود مراجعه کنید.

با این حال، قبل از اقدام به تمیز کردن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در حالی که لپ تاپ ایسر در حال کار است، درگاه های اگزوز آن را پیدا کنید. آنها باید هوای گرم را آزاد کنند.
  • رایانه را خاموش کن
  • همه کابل ها را جدا کنید
  • باتری را خارج کنید (در صورت امکان)
  • برای جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک خود را زمین کنید.

خرابی لپ تاپ ایسر

تمیز کردن قسمت های مختلف

برای تعمیر داغ شدن لپ تاپ ایسر وقتی آماده شدید، نگاهی دقیق به لپ تاپ ایسر خود، بیرون و داخل داشته باشید و قسمت های زیر را تمیز کنید:

  • اگر می توانید لپ تاپ ایسر خود را باز کنید، فن(ها) را با یک سواب پنبه ای آغشته به یک قطره ایزوپروپیل الکل به دقت تمیز کنید. قبل از اینکه لپ تاپ ایسر را دوباره به برق وصل کنید، مطمئن شوید که الکل کاملاً تبخیر شده است.
  • همچنین می‌توانید از جاروبرقی برای حذف گرد و غبار و آلودگی‌هایی که پنکه‌ها را بالا می‌برند، استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن فن، اجازه ندهید هنگام دمیدن هوا در آن بچرخد. اگر می خواهید از هوای کنسرو شده برای تمیز کردن فن استفاده کنید، با نگه داشتن آن از چرخش آن جلوگیری کنید.
  • در مرحله بعد، می توانید درگاه اگزوز را با جاروبرقی تمیز کنید. معمولاً در کنار لپ تاپ ایسر قرار می گیرد، اما می توانید آن را در پشت نیز پیدا کنید. برخلاف گریل های ورودی، درگاه های اگزوز هوای گرم یا گرم را آزاد می کنند و پیدا کردن آنها را آسان می کند.
  • گریل های ورودی خارجی فن هایی را می پوشانند که هوای خنک تری را به لپ تاپ ایسر می مکند. آنها می توانند در کناره ها یا در پایین نوت بوک شما بنشینند. برای پاک کردن گریل های ورودی، آنها را با هوای کنسرو شده اسپری کنید.
  • در نهایت، می توانید گریس حرارتی تازه را روی رابط بین CPU و GPU و هیت سینک آن اعمال کنید. مجدداً، لطفاً برای دستورالعمل‌های مربوط به جداسازی این قطعات، به دفترچه راهنمای لپ‌تاپ ایسر یا سازنده آن مراجعه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   4 گام افزایش امنیت لپ تاپ ایسر

قرار دادن روی یک سطح صاف لپ تاپ ایسر

اگر دریچه های ورودی لپ تاپ ایسر شما در پایین قرار دارند، سطوح ناهموار مانند پتو، بالش یا دامن شما، جریان هوای آن را مسدود می کنند. متعاقباً خنک کننده مختل می شود، گرما ایجاد می شود، سطوح لپ تاپ ایسر شما داغ می شود، دمای داخلی افزایش می یابد و در نهایت لپ تاپ ایسر بیش از حد گرم می شود.

با قرار دادن لپ تاپ ایسر روی یک سطح سخت و صاف می توانید به راحتی از این سناریو جلوگیری کنید. می توانید از چیزی به سادگی یک سینی استفاده کنید یا یک پایه مخصوص لپ تاپ ایسر یا پایه مخصوص لپ تاپ ایسر تهیه کنید.

بیشتر بدانید: رفع مشکل عدم راه اندازی لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =