نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ ایسر

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ ایسر ، یک فرایند تخصصی است که در نمایندگی ایسوس انجام می گردد. برای اینکه مراحل ترمیم این قطعه به شکل بی نقص انجام گردد، جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لپ تاپ به بررسی و تعمیر آن می پردازند. هارد دیسک یا دیسک سخت، یکی از مهم ترین قطعات لپ تاپ است که وظیفه ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد.

وقتی شما به دنبال یک عکس، فیلم و یا هر فایل دیگری در سیستم می گردید، هارد دیسک این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. آسیب های نرم افزاری و سختی افزاری مختلف در این قطعه شایع بوده و کاربران را دچار مشکل می کند. آنچه اهمیت دارد این است که بررسی و ترمیم قطعه مورد بحث توسط افراد مجرب این حوزه انجام شود؛ ذر غیر این صورت ممکن است اطلاعات هارد پاک شده و حتی امکان بازیابی آنها نیز وجود نداشته باشد.

هارد دیسک لپ تاپ ایسر

همکاران ما در نمایندگی ایسر، با تکیه بر تخصص و تجربه بالای خود اقدام به بررسی و ترمیم هارد دیسک لپ تاپ ایسر می کنند. در ادامه شما را با ماهیت این قطعه و روش های تعمیر آن آشنا می کنیم.

عملکرد هارد دیسک سخت لپ تاپ

هارد دیسک اولین بار در سال 1950 اختراع شد. طراحی اولیه این قطعه به گونه ای بود که توانایی ذخیره حجم بسیار کم و محدودی از اطلاعات را داشت. در سالهای بعد، هارد دیسک ها با پیشرفت های اساسی همراه شدند و توانستند حجم به مراتب بالاتری از اطلاعات را در خود ذخیره و نگه داری نمایند. دیسک سخت لپ تاپ، یک صفحه گرد سخت دارد که به آن بشقاب گفته می شود. این قطعه که از نظر عملکردی شباهت بسیاری به نوار کاست دارد، می تواند میدان مغناطیسی را نگه دارد و به این ترتیب در فرایند ذخیره سازی اطلاعات نقش داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نکات بررسی سخت افزاری لپ تاپ ایسر

در واقع این ویژگی ها و ساختار میدان مغناطیسی هارد دیسک لپ تاپ ایسر است که به این قطعه امکان یادآوری مجدد اطلاعات را می دهد. امروزه تکنولوژی ساخت هارد دیسک پیشرفت بسیاری کرده و کاربران شاهد تجهیز لپ تاپ ها و کامپیوترها به دیسک سخت هایی با حافظه بالا و قدرت پردازشی فوق العاده هستند. البته این مساله موجب شده که تعمیرات هارد دیسک نیز پیچیده تر شده و نیاز به مهارت و دانش فنی بالایی داشته باشد.

مشکلات هارد دیسک لپ تاپ

هارد دیسک لپ تاپ ایسر به دلیل نوع و حجم فعالیتی که دارد، ممکن است با مشکلات و اختلالات متعددی مواجه شود. یکی از رایج ترین و مهم ترین مشکلاتی که این قطعه با آن درگیر می شود، کاهش سرعت می باشد. کندی در اجرای برنامه ها و مشکلاتی از این دست؛ ناشی از کاهش سرعت هارد دیسک است که معمولا در اثر پر بودن فضای این قطعه رخ می دهد. همچنین گاهی سعت انتقال اطلاعات و جابجایی فایل ها در لپ تاپ ایسر به شدت کاهش می یابد؛ این اتفاق نیز ناشی از کاهش سرعت دیسک سخت بوده و نیاز به بررسی فوری دارد.

وقتی هارد دیسک از کار می افتد، در هنگام دسترسی به یک داده خاص در این قطعه، صداهای بلندی شبیه به صدای کلیک شنیده می شود. توجه به این نکته ضروری است که هریک از مشکلات ذکر شده در هارد دیسک لپ تاپ ایسر ، می تواند عملکرد های مختلف این دستگاه را به شدت دچار اختلال نماید. به همین دلیل لازم است که بلافاصله پس از مشاهده این مشکلات، در جهت تعمیرات هارد دیسک لپ تاپ خود اقدام نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین زمان اتصال باتری لپ تاپ به شارژر

بررسی و تعمیر هارد به ویژه در بخش سخت افزار، کاری بسیار حساس است که تنها از عهده تکنسین های مجرب بر می آید. این قطعه پیچیدگی های بسیاری دارد و به دلیل ذخیره شدن اطلاعات سیستم در آن، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین بروز خطا در روند ترمیم این قطعه می تواند اطلاعات کاربر را در معرض خطر قرار دهد. یکی از راه های رفع مشکلات هارد سخت به ویژه در شرایطی که این قطعه دچار افت سرعت شده باشد، یکپارچه سازی هارد است.

این روش نیاز به مهارتی دارد که تنها مهندسین ارشد نرم افزار از آن برخوردارند و حتی برخی تعمیرکاران هم ممکن است در روند انجام آن دچار مشکل گردند.  Defragment یا یکپارچه سازی هارد، با استفاده از برنامه های خاصی انجام شده و تعمیرکار باید این کار را با توجه به برخی ویژگی های سیستم عامل انجام دهد. دومین روش اصلی برای تعمیر هارد دیسک لپ تاپ ایسر ، تعویض این قطعه است.

این کار در شرایطی انجام می شود که هارد دیسک به طور کامل از کار افتاده باشد و اطلاعات در معرض خطر حذف شدن باشند. در این صورت همکاران ما در بخش تعمیرات ایسر، اقدام به تعویض این قطعه با یک نمونه اورجینال می نمایند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هجده =