نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ترفندهای افزایش کارایی باتری لپ تاپ

اگر می خواهید ترفندهای افزایش کارایی باتری لپ تاپ ایسر را یاد بگیرید در این مطلب با ما همراه باشید و از اطلاعات این بخش استفاده کنید. نگهداری شارژ باتری توسط لپ تاپ ها یکی از مسائل مهمی است که در مواقع خرید لپ تاپ به آن توجه می شود. میزان نگهداری شارژ بستگی به نحوه استفاده از دستگاه، میزان کارکرد آن و نوع باتری و سلامت قطعات مرتبط با شارژ لپ تاپ دارد. با این حال گاهی پیش می آید که در مسافرت یا در مسیری که به برق دسترسی ندارید، احتیاج به لپ تاپ داشته و می خواهید با آن کار کنید.

در این زمان متوجه می شوید میزان شارژ باتری لپ تاپ ایسر کم بوده و بیش از نیم ساعت یا کمتر نمی توانید از آن استفاده کنید. در این شرایط نکاتی بسیار ساده وجود دارند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باطری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در مواقع بحرانی به کمک شما می آیند. در صورت داشتن هرگونه سؤال نیز می توانید با همکاران ما در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر تماس بگیرید و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید. این نمایندگی acer در زمینه تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی لپ تاپ فعالیت دارد و خدمات مورد نیاز را به کاربران ارائه می کند.

به کارگیری ترفندهای افزایش کارایی باتری لپ تاپ

حتماً مشتاق هستید که راه های افزایش شارژ باتری لپ تاپ را یاد بگیرید و آن را روی لپ تاپ خود امتحان کنید. توجه داشته باشید که ممکن است با اعمال برخی از این اقدامات همچنان باتری شما نتواند شارژ را مدت زمان مناسبی نگهداری کند در این صورت باید لپ تاپ شما توسط تکنسین فنی مورد بررسی قرار گیرد چراکه احتمال وجود مشکلات سخت افزاری در آن وجود دارد. با این حال شما می توانید راهکارهای زیر را برای افزایش مدت نگهداری شارژ باطری امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ به برق یا استفاده از باتری؟

1- هارد خود را مرتباً defragment کنید:

کند بودن هارد انرژی بیشتری از باتری می گیرد. هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری خواهد داشت و در نتیجه میزان استفاده آن از انرژی باتری لپ تاپ ایسر کاهش می یابد. یکی از مهمترین و البته ضروری ترین کارها برای بهبود عملکرد هارد دیسک، Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است.

2- نور صفحه نمایش خود را کم کنید:

زیاد بودن نور LCD لپ تاپ به شدت می تواند شارژ باتری شما را خالی کند. لپ تاپ های ایسر قابلیت تنظیم نور LCD یا نمایشگر را دارند. پس بهتر است زمانی که از باتری استفاده می‌کنید، روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید. این کار کمک بسزایی در کاهش مصرف انرژی باتری خواهد داشت.

3- برنامه های فعال در پس زمینه را غیرفعال کنید:

یکی از ترفندهای افزایش کارایی باتری لپ تاپ متوقف کردن و بستن برنامه هایی است که به صورت مخفی فعالیت می کنند. برای مثال اگر روی لپ تاپ آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم نصب است و به صورت دائم در حال INDEX کردن فایلها و بررسی هارد دستگاه است، آنها را متوقف کنید. این برنامه ها باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می‌شوند. البته این برنامه جزو برنامه‌های ضروری دستگاه می باشند. پس تنها زمانی که از باتری استفاده می کنید آنها را غیر فعال نمائید.

4-  لوازم جانبی غیرضروری را از لپ تاپ جدا کنید:

ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها، کیبورد، فن های خنک کننده بیرونی و… می توانند انرژی زیادی از باتری بگیرند. این قطعات به منبع تغذیه نیاز دارند و برای این کار از باتری لپ تاپ استفاده می کنند. اگر می خواهید شارژ باتری شما مدت بیشتری دوام داشته باشد، این دستگاه ها را از آن جدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد دیسک Acer Aspire 5251

5- رم لپ تاپ را ارتقا دهید:

به هر میزان که حافظه رم لپ تاپ شما بالا باشد فرآیندهایی که در حافظه مجازی یا Virtual Memory بارگذاری می شوند کمتر خواهد بود. در این وضعیت دستگاه انرژی کمتری مصرف کرده و باتری عمر طولانی‌تری خواهد داشت. (حافظه رم کمتر باعث درگیر کردن هارد دیسک و استفاده ی بیشتری از باتری می شود). از طرفی وقتی بخواهید برنامه های سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند را اجرا کنید، یک رم با ظرفیت بالا می تواند به شما کمک کند تا میزان مصرف انرژی را کاهش دهید.

6- دمای لپ تاپ را متعادل نگه دارید:

هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت. به عبارت دیگر مناسب بودن دمای لپ تاپ باعث سریعتر شدن عملکرد آن و در نتیجه افزایش کارایی لپ تاپ می شود. بنابراین همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای دستگاه را تمیز کنید و آن را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

قید شارژ باتری لپ تاپ را بزنید

برای اینکه بتوانید مدت بیشتری از شارژ باطری لپ تاپ ایسر خود استفاده کنید ابتدا باید از سلامت باتری و مدار شارژ دستگاه مطمئن باشید. در صورتی که باتری خراب باشد و یا دستگاه مشکل شارژ داشته باشد در این صورت ترفندهای افزایش کارایی باتری لپ تاپ مؤثر نخواهد بود. در این شرایط، لپ تاپ شما نیاز به تعمیر و سرویس داشته و ممکن است باطری آن تعویض شده و یا اینکه مدار شارژ آن تعمیر شود. درصورت مواجه شدن با مشکل عدم نگهداری شارژ می توانید با کارشناسان فنی نمایندگی ایسر تماس بگیرید و یا به نمایندگی مراجعه کنید. در اسرع وقت همکاران ما مشکل شما را برطرف می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض DVD درایور
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =