نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شارژ شدن لپ تاپ/ اگر برای شارژ کردن لپ تاپ ایسر خود عجله دارید، ممکن است از خود بپرسید که شارژ لپ تاپ ایسر چقدر طول می کشد. برخی از عوامل بر زمان شارژ شدن لپ تاپ ایسر تأثیر می گذارد. این می تواند تعداد سلول های باتری باشد، قبل از وصل شدن به برق و همچنین روشن بودن یا نبودن آن کاملاً تخلیه شده است. هنگامی که آن خاموش می شود، احتمالاً شارژ کامل لپ تاپ ایسر شما حدود 1.5 ساعت تا 2.5 ساعت طول می کشد.

آیا بد است که لپ تاپ ایسر خود را همیشه به برق متصل کنید؟

لپ تاپ ایسر ها ابزارهای کامپیوتری ایده آلی برای داشتن هستند زیرا قابل حمل و راحت برای حمل به محل کار، خانه و در طول سفر هستند.

متأسفانه یک لپ تاپ ایسر فقط به اندازه باتری آن خوب است. مراقبت مناسب از باتری تضمین می کند که برای ساعات طولانی تری قابل استفاده خواهد بود.

باتری های لپ تاپ ایسر از لیتیوم یون یا نیکل در آنها استفاده می کنند. بیشتر باتری‌های لپ‌تاپ ایسر مدرن از لیتیوم یون در آنها استفاده می‌کنند، زیرا تحت تأثیر تخلیه و شارژ مجدد قرار نمی‌گیرند.

هنگامی که لپ تاپ ایسر خود را برای شارژ وصل می کنید و با ظرفیت کامل شارژ می کنید، به طور خودکار شارژ را متوقف می کند.

وصل نگه داشتن مکرر لپ تاپ ایسر به شارژر به هیچ وجه برای طول عمر باتری مضر نیست، اگرچه عوامل دیگری مانند گرما و نحوه جلوگیری از آسیب باتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

شارژ شدن لپ تاپ

حرارت و داغی

وصل نگه داشتن لپ تاپ ایسر برای شارژ برای مدت طولانی یا دائم بر طول عمر باتری تاثیری ندارد، اما گرمای اضافی بر طول عمر باتری تاثیر می گذارد.

گرمای اضافی عمدتاً به دلیل اجرای بیش از حد برنامه ها به طور همزمان یا در حین بازی ایجاد می شود زیرا پردازنده به اندازه ظرفیت کار می کند.

اگر لپ تاپ ایسر شما شروع به گرم شدن کرد و به شارژر وصل شد، شارژر را جدا کنید و بگذارید مدتی خنک شود. این به جلوگیری از آسیب باتری توسط گرما کمک می کند.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Acer Aspire 5334

چگونه از آسیب باتری جلوگیری کنیم

شما همچنین می توانید با انجام یک “چرخه عمیق” حداقل یک بار در ماه از آسیب باتری جلوگیری کنید. چرخه عمیق جایی است که شما یک باتری را به طور کامل شارژ می کنید، سپس آن را از شارژ جدا می کنید، سپس لپ تاپ ایسر را در حالت خواب زمستانی رها می کنید. بگذارید تقریباً 5 ساعت بماند، سپس بدون مزاحمت آن را با ظرفیت کامل شارژ کنید.

آیا باید هر شب لپ تاپ ایسر خود را خاموش کنید؟

خاموش کردن کامپیوتر باید به درستی انجام شود، جایی که فرد کلید ویندوز را فشار داده و روی گزینه روشن/خاموش کلیک می کند و اگر بخواهد لپ تاپ ایسر را به طور کامل خاموش کند، خاموش می شود.

روش‌های دیگری مانند کشیدن کابل برق یا فشار دادن ناگهانی دکمه پاور برای خاموش کردن آن، باعث فرسودگی اجزای لپ‌تاپ ایسر می‌شود. میزان استفاده از لپ تاپ ایسر همان چیزی است که تعیین می کند آیا باید آن را خاموش کنید یا خیر.

اگر اغلب در طول روز از لپ تاپ ایسر خود استفاده می کنید، ترجیحاً بهتر است آن را در طول شب روشن بگذارید، اما اگر به ندرت از آن استفاده می کنید، آن را خاموش کنید.

لپ‌تاپ ایسر‌های قدیمی‌تر معمولاً در معرض آسیب هستند، زیرا هر بار که آنها را روشن می‌کنید، معمولاً جریان زیادی برای چرخش همه چیز وجود دارد. روشن و خاموش شدن مکرر به قطعات لپ تاپ ایسر آسیب می رساند و از این رو طول عمر آن را کاهش می دهد. با این حال، روشن ماندن لپ‌تاپ ایسر منجر به تولید گرمای اضافی می‌شود و گرما دشمن رایانه‌ها است.

چرا لپ تاپ ایسر خود را خاموش کنید؟

  1. برای جلوگیری از هدر رفتن برق و کاهش قبض برق به جای زمانی که روشن است.
  2. برای بهبود عملکرد لپ تاپ ایسر به دلیل راه اندازی مجدد مکرر هنگام خاموش شدن.
  3. در صورتی که می خواهید نویز و همچنین نویز نوتیفیکیشن را از بین ببرید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت Acer Spin 5SP515 WIFI

چرا لپ تاپ ایسر خود را خاموش نمی کنید؟

  1. شما نمی خواهید برای راه اندازی منتظر بمانید، که مدتی طول می کشد.
  2. همچنین می‌توانید لپ‌تاپ ایسر را روشن بگذارید در صورتی که به‌روزرسانی ویندوز انجام داده‌اید یا فعالیتی دارید که می‌خواستید در زمانی که دور هستید، مانند اسکن ویروس انجام دهید.
  3. اگر می خواهید از راه دور به آن دسترسی داشته باشید، لپ تاپ ایسر را روشن بگذارید.

شارژ لپ تاپ ایسر چقدر طول می کشد؟

همانطور که قبلاً در بالا ذکر شد، مدت زمان شارژ شدن لپ تاپ ایسر به چند عامل بستگی دارد، مانند تعداد سلول هایی که باید شارژ شوند، روشن یا خاموش بودن لپ تاپ ایسر. برای کسب اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید!

شماره سلول باتری بر زمان شارژ شدن تا ظرفیت آن تأثیر می گذارد. باتری با شش سلول سریعتر از باتری 9 سلولی شارژ می شود. عامل دیگری که بر مدت زمان شارژ تأثیر می گذارد، نوع آداپتور است. برخی از آداپتورها آداپتورهای سنگینی هستند و با سرعت بیشتری شارژ می شوند.

سلامت باتری نیز یکی دیگر از مواردی است که بر زمان شارژ شدن باتری لپ تاپ ایسر تأثیر می گذارد. همچنین در صورتی که درایورهای لپ‌تاپ ایسر مشکلی داشته باشند یا مدار شارژ مشکلی داشته باشند، مدت شارژ می‌تواند کاهش یا افزایش یابد.

با در نظر گرفتن تمام این موارد، مدت زمان شارژ متفاوت است. آخرین اما نه کم اهمیت، زمان شارژ نیز تحت تأثیر روشن یا خاموش بودن لپ تاپ ایسر است. شارژ زمانی که لپ تاپ ایسر خاموش است و تخلیه کامل آن تقریباً 1.5 ساعت تا 2 ساعت طول می کشد.

برای باتری لپ‌تاپ ایسر ، توصیه می‌شود ابتدا آن را به مدت 24 ساعت شارژ کنید و تا زمانی که کاملاً شارژ نشده است از استفاده از آن خودداری کنید.

از شارژ بیش از حد نترسید زیرا رایانه‌های مدرن پس از شارژ شدن باتری به اندازه ظرفیت، شارژ را متوقف می‌کنند و برای استفاده از برق AC استفاده می‌کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض رم لپ تاپ Aspire 5253 ایسر

شارژ یک لپ‌تاپ ایسر جدید به این ترتیب به بهبود طول عمر باتری کمک می‌کند. همیشه باید به خاطر داشته باشید که از گرم شدن لپ تاپ ایسر خودداری کنید زیرا باعث آسیب به باتری می شود.

اگر قصد دارید از باتری برای مدتی استفاده نکنید، توصیه می شود قبل از ذخیره سازی آن را تا حدود 50 درصد شارژ کنید. برای لپ‌تاپ ایسر‌هایی که باتری آن‌ها را می‌توان از برق جدا کرد، توصیه می‌شود باتری را جدا کرده و جدا از رایانه نگه دارید.

همچنین هنگام شارژ شدن و شارژ شدن لپ تاپ ایسر و شروع به گرم شدن، باید دوشاخه برق را جدا کرده و مدتی آن را بگذارید تا خنک شود یا باتری قابل جابجایی را جدا کنید و مدتی آن را بگذارید تا خنک شود، بنابراین از آسیب دیدن سلول باتری جلوگیری کنید.

وقتی لپ تاپ ایسر خاموش است، در مقایسه با شارژ کامپیوتر سریعتر شارژ می شود و شما همچنان از آن استفاده می کنید.

نتیجه

با قدردانی از سلول های باتری لیتیومی فعلی که لپ تاپ ایسر را برای ساعات طولانی به برق وصل می کنند، طول عمر باتری را از بین نمی برند. چیزی که باید مراقب آن بود گرمای بیش از حد باتری و همچنین استفاده از باتری تا تخلیه کامل آن است، زیرا باعث از بین رفتن باتری می شود.

هنگامی که لپ تاپ ایسر شما به ظرفیت کل شارژ شد، از Ac استفاده می کند. از این رو باتری بیش از حد شارژ نمی شود و برخلاف گوشی های هوشمند، هنگامی که رایانه به برق وصل می شود، از جریان سلول استفاده نمی کند. در عوض، از Ac استفاده می کند، به خصوص زمانی که باتری کاملا شارژ شده باشد.

تعویض دی وی دی رایتر لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + ده =