نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شناسایی سوختگی لپ تاپ / بوی سوختگی که از لپ تاپ ایسر شما منتشر می شود نشان می دهد که سیستم خنک کننده دستگاه شما به درستی کار نمی کند. اگر لپ تاپ ایسر شما بوی سوختن چیزی می دهد، این معمولاً به این معنی است که رایانه شما بیش از حد گرم شده است. بلافاصله کامپیوتر را خاموش کنید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه خنک شود. اگر همچنان با مشکل گرمای بیش از حد مکرر به استفاده از لپ تاپ ایسر خود ادامه دهید، می توانید برای همیشه به هارد دیسک و قطعات داخلی آسیب بزنید.

بگذارید هوا وارد دستگاه شود

اگر ورودی های هوا روی کیس مسدود شود، ممکن است لپ تاپ ایسر شما بیش از حد گرم شود. دریچه های رایانه خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه ها عاری از گرد و غبار و زباله هستند. در صورت لزوم دریچه ها را با هوای کنسرو شده تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دریچه های ورودی هوای لپ تاپ ایسر را مسدود نمی کند. برخی از رایانه‌ها وقتی روی بالش یا بالشتک قرار می‌گیرند در حالی که برای مدت طولانی کار می‌کنند، بیش از حد گرم می‌شوند. سعی کنید هنگام کار لپ تاپ ایسر را روی میز یا سطح سخت قرار دهید. اگر حرکت کامپیوتر مشکل را حل کرد، لپ تاپ ایسر شما به سادگی گردش هوای مناسبی نداشت.

نوسانات فن

در داخل کیس لپ تاپ ایسر شما یک فن وجود دارد که با گرم شدن دستگاه CPU را خنک می کند. وقتی دمای داخل کیس به حد معینی برسد، فن روشن می شود. اگر فن از کار بیفتد، ممکن است لپ تاپ ایسر در طول دوره های استفاده طولانی مدت بیش از حد گرم شود. با استفاده فعال از لپ تاپ ایسر برای حدود یک ساعت، مشکل را حل کنید، سپس به صدای فن گوش دهید تا روشن شود. اگر در عوض وقتی دستگاه گرم می شود بوی سوختگی حس کردید و صدای ضربه فن را نمی شنوید، ممکن است نیاز به تعویض فن باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض هارد لپ تاپ Aspire 5253 ایسر

توجه داشته باشید که در برخی از رایانه‌ها، وقتی لپ‌تاپ ایسر بیش از حد گرم می‌شود، ممکن است فن به طور مداوم کار کند. اگر فن به طور مداوم کار می کند، احتمالاً فن مشکلی ندارد.

شناسایی سوختگی لپ تاپ

خرابی باتری

گاهی اوقات باتری لپ‌تاپ ایسر از کار می‌افتد و ممکن است بوی سوختگی متصاعد شود. برای عیب یابی باتری، باتری را از کامپیوتر خارج کنید، سپس آداپتور برق متناوب را وصل کنید. برای مدتی از رایانه استفاده کنید، سپس بوی سوختگی را بررسی کنید. اگر لپ‌تاپ ایسر دیگر بو نمی‌دهد، احتمالا باتری مشکل دارد. باتری را با یک باتری جدید تعویض کنید، سپس لپ تاپ ایسر را دوباره با باتری جدید تست کنید.

مشکلات منبع تغذیه

گاهی اوقات، آداپتور برق متناوب از کار می افتد و باعث افزایش برق یا کمبود در لپ تاپ ایسر می شود. یک آداپتور برق متناوب معیوب نیز ممکن است بوی سوختگی منتشر کند. آداپتور برق متناوب را با جدا کردن آداپتور از لپ تاپ ایسر و سپس خاموش کردن رایانه فقط از باتری، عیب یابی کنید. در صورت نیاز آداپتور برق متناوب را تعویض کنید.

سایر مسائل احتمالی

اگر تشخیص دادید که دریچه های ورودی هوا تمیز و شفاف هستند، باتری و آداپتورهای برق متناوب به درستی کار می کنند و وقتی لپ تاپ ایسر گرم می شود، فن روشن می شود، مشکل از قطعه دیگری در داخل قاب لپ تاپ ایسر است. برای تعیین علت مشکل با یک تکنسین تعمیر مشورت کنید. تا زمانی که دستگاه دچار مشکل داغ شدن بیش از حد می شود، به استفاده از لپ تاپ ایسر ادامه ندهید. اگر مجبورید برای مدت کوتاهی از رایانه استفاده کنید و همچنان با مشکل مواجه هستید، در حین استفاده، یک تشک خنک کننده زیر دستگاه قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   هارد دیسک Acer Spin 5 N17W2 

صفحه قرمز مرگ ویندوز 10

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه شناسایی سوختگی لپ تاپ»

  1. سلام لپ تپ ایسر وسط کار خاموش شد و کمی بوی سوختگی میده و اینکه چراغ پاور میزنم فقط یه ثانیه روشن میشه مشکل از کجاست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =