نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی سیستم یکی از شدیدترین مشکلاتی است که گریبانگیر کاربران ویندوز 10 لپ تاپ ایسر می شود. علائم خرابی به طرق مختلفی بروز می کند، از صفحه نمایش تصادفی آبی یا سیاه مرگ (BSOD) تا خطاهای درایور. اگر همه چیزهای دیگر را امتحان کرده اید، ممکن است بخواهید با سه ابزار از پیش نصب شده با ویندوز لپ تاپ ایسر آزمایش کنید. در این مقاله به بررسی نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ می پردازیم.

نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ

نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ

اگ با مشکل نصب نادرست ویندوز در لپ تاپ مواجه شده اید به راحتی می توانید این مشکل را به چند راه حل ساده رفع نمایید.

استفاده از 3 ابزار بومی SFC، DISM، و عیب یاب

برای نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ بهترین ابزارهای رایگان به طور پیش فرض با ویندوز 10 لپ تاپ ایسر بسته بندی می شوند: System File Checker (SFC)، Deployment Imaging Service and Management (DISM)، و عیب یاب ویندوز لپ تاپ ایسر. هر سه ابزار مسیرهای ساده و سریعی را برای تعمیر برخی از رایج ترین مشکلات خرابی ویندوز 10 لپ تاپ ایسر ارائه می دهند.

اگر تا به حال از یک مشکل تکراری کامپیوتری که مربوط به خطاهای درایور نیست، رنج می‌برید، خرابی سیستم فایل یک مقصر احتمالی است.

جستجوگر فایل سیستم

بهترین ابزار برای تعمیر ویندوز لپ تاپ ایسر آسیب دیده، System File Checker (SFC) است. مانند بسیاری از قدرتمندترین ابزارهای تعمیر مایکروسافت، SFC از خط فرمان اجرا می شود. پس از اجرای برنامه، ویندوز لپ تاپ ایسر را از نظر خرابی بررسی می کند. هنگامی که فایل های آسیب دیده را شناسایی می کند، SFC به طور خودکار آنها را تعمیر می کند.

برای استفاده حداکثری از System File Checker، باید سیستم خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. همچنین، ممکن است بخواهید قبل از شروع فرآیند عیب یابی، رایانه خود را در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید. با این حال، این مرحله مورد نیاز نیست.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی سلامت لپ تاپ ایسر

برای استفاده از SFC، با تایپ command prompt در نوار جستجوی ویندوز 10 لپ تاپ ایسر و انتخاب Run as administrator، یک خط فرمان بالا را باز کنید. در اینجا به نظر می رسد:

  • هنگامی که یک خط فرمان را راه اندازی کردید، sfc /scannow را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • مدت زمان انجام این فرآیند به منابع سیستم شما بستگی دارد. در حین اجرای SFC می توانید به استفاده از رایانه خود ادامه دهید. فقط پنجره Command Prompt را نبندید.

نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ

بررسی پیام ها (نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ)

برای نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ پس از اتمام فرآیند، یکی از پیام های زیر را دریافت خواهید کرد:

  • Windows Resource Protection هیچ گونه نقض یکپارچگی را پیدا نکرد. SFC نتوانست هیچ فایل خرابی را در رایانه شما شناسایی کند.
  • Windows Resource Protection نتوانست عملیات درخواستی را انجام دهد. اگر اسکن SFC را در حالت ایمن اجرا نکنید، ممکن است این پیام را دریافت کنید.
  • Windows Resource Protection فایل های خراب را پیدا کرد و با موفقیت آنها را تعمیر کرد. الان باید مشکلت حل بشه
  • Windows Resource Protection فایل های خراب را پیدا کرد اما نتوانست برخی از آنها را برطرف کند. در این مورد، می توانید سعی کنید فایل های خراب را به صورت دستی رفع کنید یا به راه حل بعدی بروید.

SFC.EXE اکثر مشکلات را تعمیر می کند. با این حال، هنگامی که SFC از کار می افتد، ابزار دومی به نام سرویس و مدیریت تصویربرداری استقرار (DISM) باید استفاده شود. DISM گاهی اوقات به وسیله نصب اصلی مانند درایو فلش USB یا دیسک نوری نیاز دارد.

سرویس و مدیریت تصویربرداری استقرار

برای نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ اگر SFC نتواند ویندوز لپ تاپ ایسر را تعمیر کند، ابزار بعدی DISM است. DISM، مانند SFC.EXE، تعداد زیادی از گزینه های خط فرمان را ارائه می دهد. در درجه اول با تصاویر سیستم ویندوز لپ تاپ ایسر (فایل های WIM.) تعامل دارد. DISM می تواند فایل های مشکل دار WIM را اسکن، تعمیر و پاکسازی کند.

این مطلب را از دست ندهید   5 راه حل مفید رفع خطاهای لپ تاپ

پس از تعمیر، کاربران می توانند دستور SFC.EXE را اجرا کنند (اگر در اولین تلاش شکست خورد). به ندرت SFC از کار می افتد – اما وقتی خراب می شود، DISM ساده ترین روش تعمیر را ارائه می دهد.

DISM شامل چندین ویژگی تشخیصی است که می تواند تعیین کند که آیا فساد وجود دارد یا خیر و آیا آسیب قابل تعمیر است یا خیر. برای اسکن نصب خود از نظر خطاها و تعمیر آنها، یک خط فرمان بالا (همانطور که در بالا توضیح داده شد) باز کنید و عبارت زیر را تایپ کنید:

DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth

پس از تکمیل DISM، باید گزارشی با جزئیات هر گونه مشکل فایل سیستم ویندوز لپ تاپ ایسر ایجاد کند. DISM به کاربر اطلاع می دهد که آیا عملیات تعمیر موفقیت آمیز بوده است یا خیر. اگر خراب شود، برنامه یک گزارش خطا ایجاد می کند.

اگر ویندوز لپ تاپ ایسر از خرابی فایل های سیستم رنج می برد، DISM یک خطای غیر قابل اصلاح (کد 0x800f081f) را نمایش می دهد. منشأ مشکل می‌تواند از دیسک نصب خراب، پوسیدگی بیت یا دلایل ناشناخته دیگری باشد.

برخلاف برخی از مشکلات رایج‌تر که کاربران ویندوز لپ تاپ ایسر را تحت تأثیر قرار می‌دهند، فساد ممکن است گاهی به‌طور نامرئی رخ دهد، به‌ویژه در نصب‌های قدیمی‌تر. خوشبختانه، سایر ابزارهای داخل ویندوز لپ تاپ ایسر گزینه های بیشتری را ارائه می دهند.

نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ

عیب یاب ویندوز لپ تاپ ایسر

برای نصب نادرست ویندوز 10 لپ تاپ علاوه بر SFC و DISM، ویندوز لپ تاپ ایسر یک عیب‌یاب برای برخی از سیستم‌های مستعد خطا در سیستم عامل دارد. عیب‌یاب‌ها اغلب از اولین خط دفاع در برابر نرم‌افزارهای نادرست هستند.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی شارژ نشدن باتری لپ تاپ ایسر

برای هرکسی که از شبکه، صدا/صوت، اینترنت، درایور یا – واقعاً – هر مشکلی رنج می‌برد، عیب‌یابی ویندوز لپ تاپ ایسر باید اولین قدم برای رفع مشکل باشد.

ابتدا Control Panel را اجرا کنید و از منوی View by، Large icons یا Small icons را انتخاب کنید. سپس روی Troubleshooting کلیک کنید. پس از باز شدن پنجره عیب یابی، ممکن است بخواهید از پنجره سمت چپ گزینه View all را انتخاب کنید.

گزینه View all طیف وسیعی از عیب یاب های ویندوز 10 لپ تاپ ایسر را نشان می دهد که اکثر زیرسیستم های ویندوز لپ تاپ ایسر مانند صدا، چاپگر و شبکه (همه زیرسیستم های بسیار مشکل ساز) را پوشش می دهد.

اگر فقط با مشکل صدا مواجه هستید، می توانید یکی از گزینه های مربوط به عیب یابی صدا را از این منو انتخاب کنید.

اجرای هر یک از عیب یاب ها مستلزم کلیک بر روی آن است. به عنوان مثال، شما اکنون با مشکلات خرابی ویندوز لپ تاپ ایسر سر و کار دارید. اما از آنجایی که هیچ یک از این موارد با مسائل فساد سروکار ندارند، سعی کنید از System Maintenance استفاده کنید. ویندوز لپ تاپ ایسر برخی از روال های نگهداری اولیه مانند همگام سازی ساعت سیستم را اجرا می کند.

هنگامی که ویندوز لپ تاپ ایسر فرآیند عیب یابی را به پایان رساند، دستور SFC را اجرا کنید. اگر مشکل را برطرف نکرد، به راه حل بعدی بروید.

بیشتر بدانید: مدت زمان شارژ شدن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =