نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه چیز در مورد هنگ کردن کامپیوتر

کامپیوترهای امروزی قابلیت های فراوانی را به کاربران خود عرضه می نمایند. این قابلیت های فراوان و مدرن ممکن است گاهی با مشکل هنگ کردن کامپیوتر دچار اختلال شوند. مشکل هنگ کردن سیستم های رایانه ای یکی از اتفاقات رایجیست که می تواند برای هر کاربری رخ دهد. این مشکل زمانی که در حین انجام کار مهمی با استفاده از سیستم کامپیوتر خود می باشید، بسیار آزاردهنده است. در چنین مواقعی همواره پیشنهاد می شود که قدری به دستگاه خود فرصت استراحت دهید.

راه حل اصلی برای استراحت رایانه ری استارت و راه اندازی دوباره ی سیستم است. متاسفانه گاهی مشکل هنگ کردن با ری استارت حل نشده و حتی در طی انجام فرآیند ری استارت و راه اندازی دوباره نیز سیستم مجددا هنگ می کند. کارشناسان نمایندگی رسمی ایسر جهت رفع مشکل هنگ کردن در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما هستند. البته در این میان راهکارهایی وجود دارد که ممکن است نیاز به تعمیرات تخصصی سیستم شما را تعویق بیاندازد. با ما همراه باشید تا به شناسایی دلایل پیدایش مشکل هنگ کردن کامپیوتر و راهکارهای رفع آن بپردازیم.

دلایل پیدایش مشکل هنگ کردن کامپیوتر

معضل هنگ کردن کامپیوتر می تواند بر اساس عوامل مختلفی شکل گیرد که عبارتند از :

اجرای همزمان برنامه های سنگین

یکی از ساده ترین دلایل پیدایش مشکل هنگ کردن کامپیوتر ایسر اجرای همزمان برنامه های سنگین است. دقت کنید که صفحات و برنامه هایی که به آن نیاز ندارید را مرتبا در حین کار با دستگاه ببندید تا به CPU فشاری وارد نشود و سیستم با سرعت معقولی برنامه های باز شده ی مورد استفاده را اجرا کند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات بررسی سخت افزاری لپ تاپ ایسر

کافی نبودن رم دستگاه

میزان رم موجود در سیستم شما باید براساس نوع کار اصلی کاربر باشد. زیرا اگر مقدار رم دستگاه پایین باشد و برنامه های اجرا شده نیاز به رم بالایی داشته باشند، سیستم به شدت هنگ خواهد کرد. بنابراین از سازگاری برنامه های نصبی با میزان رم سیستم خود اطمینان یابید.

عدم سازگاری سخت افزار دستگاه با برنامه های نصب شده

گاهی برنامه های نصبی شما بر روی سیستمتان به سخت افزار قدرتمندتری نسبت به سخت افزار کامپیوتر شما نیاز دارد. در چنین حالتی مسلما با هنگ کامل سیستم رو به رو خواهید شد.

وجود نواقصی در ریجستری ویندوز

ریجستری محلی برای تنظیمات نرم افزارها و سخت افزارهای دستگاه در سیستم عامل ویندوز است. ریجستری در واقع قلب کامپیوتر شماست که با وجود نواقصی در آن، کارکرد کلی سیستم با اختلالاتی رو به رو می شود.

نصب ناخودآگاه بدافزارها

حمله ی ویروس ها به رایانه ی شما اصلی ترین دلیل بروز مشکل هنگ کردن کامپیوتر است. بنابراین همواره استفاده از آنتی ویروس های معتبر و فعال را جدی بگیرید.

راهکارهای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر ایسر

به طور کلی راهکارهای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر به دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود.

راهکارهای سخت افزاری

گرد و غبار را از سخت افزارهایی چون فن های موجود پاک نمایید.

کابل های ارتباطی سیستم خود را چک کنید و از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید.

در صورت آشنایی با سیستم کاری مادربرد، محل استقرار قطعات اتصالی همچون کارت صدا و کارت گرافیک آن را بررسی نمایید و از قرارگیری صحیح هر یک از آن ها در مادربرد مطمئن شوید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Acer Aspire 3 A315-21-92FX

ترجیحا قطعاتی همچون حافظه‌های رم را جا به جا یا تعویض کرده و رایانه را پس از اعمال تغییرات بوت کنید.

راهکارهای نرم افزاری

درایورهای مرتبط با برنامه ای که با اجرای آن سیستمان هنگ می کند را حذف نمایید.

از فعالیت صحیح آنتی ویروس خود اطمینان یابید.

ویندوز خود را بروزرسانی کنید.

نرم افزارهایی را که معمولا از آن ها استفاده می کنید را بروزرسانی نمایید.

با اجرای حالت Safe Mode می توانید از وجود مشکلات نرم افزاری در سیستم خود مطلع شوید. در این حالت تنها فایل های پایه و ضروری برای راه اندازی سیستم عامل را فراخوانی می گردد. چنانچه در این شرایط سیستم شما به خوبی کار کرد، مشکل هنگ کردن کامپیوتر ایسر ریشه در اختلالات نرم افزاری دارد. می توانید با مراحل قبلی این بخش مشکل را رفع کنید.

 استفاده از System Restore

یکی از ابزارهای موجود در سیستم‌عامل ویندوز System Restore نام دارد که به کمک آن می‌توانید سیستم‌عامل را به زمان‌های گذشته که حالت پایدار و فاقد هنگ داشته است، بازگردانید. چنانچه با راهکارهای بالا همچنان با مشکل هنگ کردن کامپیوتر دست و پنجه نرم می کنید، از این ابزار استفاده نمایید. پیشنهاد می‌شود کامپیوتر خود را به زمانی بازگردانید که سیستم‌عامل بدون هنگ کردن و به طور پایدار عمل می‌کرده است.

اقدام نهایی برای رفع مشکل هنگ کردن کامپیوتر

گاهی تمامی مشکلات مرتبط با هنگ کردن کامپیوتر شما تنها با نصب مجدد ویندوز رفع می‌شود. پس اگر  برنامه‌های زیادی روی ویندوز کامپیوتر نصب نکرده‌اید و نصب مجدد ویندوز برایتان دشوار نیست، توصیه می کنیم ویندوزتان را دوباره راه اندازی کنید. کارشناسان آی تی عقیده دارند که هر ۶ ماه تا ۲ سال یک بار، ویندوز باید مجددا نصب گردد. جهت کسب راهنمایی های بیشتر در هر یک از راهکارهای ارائه شده، می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی ایسر تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش غیرفعال کردن صفحه لمسی
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + بیست =