نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 شناسایی خرابی باتری / مشکل برق لپ تاپ شما می تواند یک کابوس باشد! داشتن مشکلات برق می‌تواند هر کاری را که انجام می‌دهید متوقف کند. حتی بدتر از آن – اگر مشکل برق دارید، هنوز نمی‌دانید که باتری یا منبع تغذیه باعث مشکل شده است و علت خرابی کدام است. تشخیص این مشکل بدون کمک می‌تواند کمی دردسرساز باشد – هر چند نگران نباشید، این راهنمای کوتاه آماده کمک به شماست!

آسیب فیزیکی

اول از همه، شما می خواهید نگاه خوبی به لپ تاپ خود داشته باشید. اگر نشانه‌ای از آسیب فیزیکی وجود دارد، کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و از کمک حرفه‌ای کمک بگیرید!

اگر لپ‌تاپ‌تان از هم جدا شده باشد، این مشکل نباید برای لپ‌تاپ شما ایجاد شود – اما اگر لپ‌تاپ شما از حالت خمیده، دود یا آسیب دیده است، آن را برای خدمات حرفه‌ای به یک متخصص واجد شرایط ببرید.

اگر پورت شارژ آسیب دیده باشد، می تواند برای شما دردسر ایجاد کند – و باز هم، این کار برای یک حرفه ای واجد شرایط است.

به همین ترتیب، شارژر نیز ممکن است آسیب ببیند – و به عنوان چیزی که لپ تاپ شما را به ولتاژ شبکه خطرناک متصل می کند، باید شارژر خود را در بهترین حالت قرار دهید.

هر گونه سیم در معرض، ترک در آجر برق یا کانکتورهای شکسته یک خطر فوری است و به این معنی است که زمان آن رسیده است که آجر برقی را دور بیندازید و جایگزینی برای آن پیدا کنید.

اگر آجر برقی بیش از حد داغ شد یا شروع به دود کردن کرد – دوباره از شر آن خلاص شوید. ایمن بهتر از متاسف شدن است، و اگر شک دارید، از یک متخصص بپرسید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض DVD درایور

 شناسایی خرابی باتری

باتری متورم

در نهایت در مورد ایمنی – اگر قاب لپ‌تاپ شما متورم شده باشد، گویی از درزهای آن می‌ترکد – ممکن است باتری آن متورم شده باشد. این یک خطر بزرگ آتش سوزی است – باتری لپ تاپ شما مملو از مواد شیمیایی فرار است و وقتی باتری شروع به متورم شدن می کند، احتمال وقوع آتش سوزی بسیار زیاد است.

نحوه تست شارژر

برای تست شارژر خود، باید آن را به لپ تاپ خود وصل کنید. بدیهی است، قبل از استفاده از آن مطمئن شوید که در شرایط فیزیکی خوبی است!

همانطور که گفته شد، آن را به طور معمول به دیوار و لپ تاپ خود وصل کنید. شما باید یک چراغ نشانگر در جایی از لپ تاپ خود ببینید که تأیید می کند شارژر شما متصل است. اگر نه، اعلان باتری در ویندوز را بررسی کنید – در سمت راست پایین صفحه، نزدیک ساعت است.

همچنین ممکن است یک چراغ روی خود آجر برقی وجود داشته باشد – این به شما می گوید که آیا آجر برقی از دیوار برق می گیرد یا خیر. با این حال، این یک شاخص قابل اعتماد نیست که برق به لپ تاپ شما می رسد!

اگر لپ‌تاپ یا ویندوز شما به شما می‌گوید که باتری در حال شارژ شدن است، این یک نشانه مثبت آشکار است که شارژر کار می‌کند. اگر به نظر می رسد اتصال متناوب است – به عنوان مثال. با جابجایی کابل شارژر، شارژ آن متوقف می شود – پس احتمال زیادی وجود دارد که شارژر شما نیاز به تعویض داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر هارد دیسک لپ تاپ

اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن حتی اگر باتری آن تمام شده باشد، با برق AC کار می‌کنند. اگر می توانید به راحتی باتری را از لپ تاپ خود خارج کنید، می توانید این کار را انجام دهید – در حالی که سیستم خاموش است باتری را بردارید و سپس شارژر را وصل کنید.

پس از آن، سیستم را به طور معمول روشن کنید. اگر لپ‌تاپ شما خوب کار می‌کند، می‌توانید مطمئن باشید که شارژر شما منبع مشکل نیست!

چگونه باتری را تست کنیم

بهترین راه برای آزمایش باتری، استفاده از آن است. لپ تاپ خود را بدون وصل کردن شارژر روشن کنید. اگر از روشن شدن امتناع کرد، اما در صورت وصل شدن شارژر روشن می‌شود، می‌توانید مطمئن باشید که مهم نیست که چه مشکلی دارد، به باتری شما مربوط می‌شود.

اگر شارژر را برای مدتی – مثلاً نیم ساعت – وصل کنید و سپس لپ‌تاپ را با موفقیت با باتری روشن کنید، خبر عالی – باتری فقط خالی شده است! ممکن است هنوز قدیمی باشد و شارژش را از دست بدهد (بعداً به آن خواهیم پرداخت)، اما فعلاً کار می کند.

با این حال، اگر نمی‌توانید باتری را شارژ کنید، وقت آن است که حقیقت بی‌رحمانه را بپذیرید – آن خراب است. اگر می‌توانید به سادگی باتری را خاموش کنید، باید بتوانید خودتان یک جایگزین مناسب سفارش دهید و آن را نصب کنید.

با این حال، اگر باتری شما داخلی است و برای تعویض نیاز به دسترسی به قسمت های داخلی لپ تاپ دارید، وقت آن رسیده است که یک متخصص واجد شرایط برای این کار را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم شناسایی سیم‌کارت

باتری قدیمی

ناراحت کننده است، اما باتری ها به سادگی قدیمی می شوند. لپ‌تاپ، تلفن‌های همراه، کنترل‌کننده‌های بازی، آلارم‌های آتش‌سوزی – برای همه چیز با باتری اتفاق می‌افتد.

چیزی که زمانی تمام نیروی مورد نیاز شما را فراهم می کرد، به ناچار در طول سال ها ضعیف تر و ضعیف تر می شود – تا جایی که اصلاً کار نمی کند. این ناامید کننده است و برای همه ما اتفاق می افتد.

بنابراین، این بدان معنا نیست که اگر به نظر می رسد که باتری شما ضعیف است، کاری برای شکستن آن انجام داده اید – به احتمال زیاد فقط بخشی از چرخه عمر باتری است. وقتی صحبت از این قبیل به میان می‌آید، سرزنش خودتان آسان است، اما نیازی نیست – باتری‌ها می‌میرند.

متأسفانه، این چیزی است که شما نمی توانید از آن جلوگیری کنید – دیر یا زود، باتری هر چیزی که دارید بی فایده می شود و فقط باید با آن مقابله کنید.

نتیجه

تشخیص مسائل مربوط به قدرت می تواند دردناک باشد – این کاری است که هیچ کس نمی خواهد انجام دهد، به خصوص در یک لحظه حیاتی! خواه منبع تغذیه شما باشد یا باتری شما، امیدواریم در اینجا کمکی پیدا کرده باشید!

آموزش غیرفعال کردن صفحه لمسی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =