نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امروزه لپ تاپ ایسر های گیمینگ بسیار خوبی وجود دارد، اما برخی از کاربران گزارش داده اند که لپ تاپ ایسر آن ها هنگام بازی بیش از حد گرم می شود. این می تواند یک مشکل بزرگ باشد. در برخی موارد می تواند باعث کاهش عملکرد و آسیب سخت افزاری شود. خوشبختانه، رفع مشکل با اطلاعات صحیح، چالش برانگیزترین مشکل نیست. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه از گرمای زیاد لپ تاپ ایسر در هنگام بازی جلوگیری کنید. فقط باید مراحل این راهنما را دنبال کنید و همه چیز باید به حالت عادی بازگردد.

گرمای زیاد لپ تاپ ایسر

علت گرمای زیاد لپ تاپ ایسر هنگام بازی

گرمای زیاد لپ تاپ ایسر می تواند یک مشکل جدی باشد و این مشکل معمولاً هنگام انجام کارهای استرس زا مانند انجام بازی روی لپ تاپ ایسر شما رخ می دهد. صحبت از گرمای بیش از حد، تغییرات مشکلی است که کاربران گزارش کردند:

  • لپ تاپ ایسر در هنگام بازی بیش از حد گرم می شود و خاموش می شود: این مشکل معمولاً در صورتی رخ می دهد که رایانه شما از حد مجاز بیش از حد گرم شود. برای رفع مشکل، حتما لپ تاپ ایسر خود را از گرد و غبار تمیز کنید یا از پد خنک کننده استفاده کنید.
  • داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ ایسر جدید: اگر لپ‌تاپ ایسر جدید با مشکل داغ شدن مواجه می‌شود، ممکن است تنظیمات شما باعث آن شده باشد. تنظیمات برق خود را تنظیم کنید و بررسی کنید که آیا این مشکل را حل می کند.
  • داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر در هنگام بازی و شارژ: این یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای لپ تاپ ایسر شما ایجاد شود و اگر با این مشکل مواجه شدید، حتما همه راه حل های ما را امتحان کنید.
  • لپ‌تاپ ایسر همچنان داغ می‌شود و خراب می‌شود: بسیاری از کاربران تمایل دارند سخت‌افزار خود را اورکلاک کنند، اما گاهی اوقات می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند داغ شدن بیش از حد شود. برای رفع مشکل، تنظیمات اورکلاک را غیرفعال کنید یا سخت افزار خود را آندکلاک کنید و بررسی کنید که آیا این کمک می کند.

خرابی در اثر گرمای زیاد لپ تاپ ایسر

بازی یک فعالیت سنگین است که لپ تاپ ایسر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که لپ‌تاپ ایسر‌های بازی برای کنترل کامل این استرس طراحی شده‌اند، گرم شدن آنها در حین بازی طبیعی است.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل صدای فن لپ تاپ ایسر

خوبی این لپ تاپ ایسر ها این است که دارای فن های خنک کننده داخلی هستند. بنابراین، می توانید با اطمینان از تهویه مناسب آنها، گرما را کاهش دهید.

اتصال لپ تاپ ایسر به شارژر

بسیاری از کاربران مشکلات داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر خود را در حین بازی گزارش کردند. به گفته کاربران، این مشکلات ممکن است رخ دهد زیرا برخی از بازی ها از نظر قدرت سخت افزاری فشرده هستند و اگر لپ تاپ ایسر شما نتواند انرژی کافی را تامین کند، ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

کاربران پیشنهاد می کنند لپ تاپ ایسر خود را در طول جلسات بازی به شارژر متصل کنید تا مشکل برطرف شود. این کار انرژی کافی برای کامپیوتر شما فراهم می کند تا با مشکل گرمای بیش از حد مواجه نشوید. این یک راه حل است، اما تا زمانی که یک راه حل دائمی پیدا نکنید، ممکن است مفید باشد.

لپ تاپ ایسر

نصب یک مرورگر بازی

برای گرمای زیاد لپ تاپ ایسر هنگام اجرای بازی در مرورگر یا مرور، باید میزان مصرف RAM، CPU و پهنای باند شبکه را مدیریت کنید. مرورگر بازی برنده جایزه Opera GX یکی از این برنامه‌هاست که برای مقابله با گرمای بیش از حد لپ‌تاپ ایسر طراحی شده است.

یکی از این مزایا، کنترل پنل GX است که روشی است که به شما امکان می دهد دسترسی مرورگر را به منابع رایانه مانند CPU و RAM محدود کنید.

ایده این است که در حالی که مرورگر استفاده می شود، ظرفیت RAM و CPU زیادی را مصرف نمی کند. این به شما امکان می‌دهد Opera GX را در کنار بازی‌های آنلاین یا سایر برنامه‌های پرمصرف دیگر اجرا کنید.

این لپ تاپ ایسر را از داغ شدن بیش از حد محافظت می کند و همچنین در زمان حرکت در Opera GX باعث صرفه جویی در عمر باتری می شود. علاوه بر این، اگر یک حساب Discord دارید، می‌توانید مستقیماً از نوار کناری و در Twitch از شماره‌گیری سریع وارد شوید، بدون نیاز به نصب افزونه‌های اضافی.

استفاده از گرافیک یکپارچه به جای اختصاصی

برای گرمای زیاد لپ تاپ ایسر همه لپ تاپ ایسر های بازی دارای گرافیک اختصاصی و یکپارچه هستند و اگر لپ تاپ ایسر شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است گرافیک اختصاصی شما مشکل داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه تنظیمات ویندوز لپ تاپ ایسر

گرافیک اختصاصی انرژی بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین گرمای بیشتری ایجاد می‌کند، و اگر یک بازی سخت‌افزاری را انجام می‌دهید، ممکن است باعث داغ شدن لپ‌تاپ ایسر‌تان شوید.

کاربران پیشنهاد می کنند از گرافیک یکپارچه به عنوان یک راه حل موقت برای رفع این مشکل استفاده کنید. با این حال، گرافیک های یکپارچه به اندازه گرافیک اختصاصی شما از قدرت استفاده نمی کنند، بنابراین همان مقدار گرما را تولید نمی کنند.

با این حال، گرافیک یکپارچه عملکرد مشابه پردازنده گرافیکی اختصاصی شما را ارائه نمی دهد، بنابراین ممکن است بهترین نتایج را در بازی های خاص دریافت نکنید.

برای تنظیم گرافیک یکپارچه خود به عنوان پردازنده گرافیکی پیش فرض، نرم افزار کنترل پنل های گرافیکی خود را بررسی کنید، مانند کنترل پنل انویدیا یا مرکز کنترل کاتالیست.

تعمیرات لپ تاپ ایسر

استفاده از پد خنک کننده

برای گرمای زیاد لپ تاپ ایسر اگر لپ تاپ ایسر شما هنگام بازی بیش از حد گرم می شود، شاید مشکل از خنک کننده ناکافی باشد. با این حال، می توانید این مشکل را به سادگی با خرید یک پد خنک کننده برطرف کنید.

این دستگاه ها بسیار مفید هستند و خنک کننده اضافی لپ تاپ ایسر شما را فراهم می کنند و به شما در کاهش دمای لپ تاپ ایسر کمک می کنند.

اگر نمی‌خواهید یک پد خنک‌کننده بخرید، می‌توانید از لپ‌تاپ ایسر خود روی یک سطح تمیز و صاف استفاده کنید. با این حال، قرار دادن لپ‌تاپ ایسر روی تخت یا روی پای خود عمل بدی است، زیرا فن‌های آن می‌توانند پر از گرد و غبار و خاک شوند و این باعث افزایش دمای لپ‌تاپ ایسر شما می‌شود.

تعویض شارژر

به گفته کاربران، اگر هنگام بازی با مشکل گرمای بیش از حد مواجه هستید، ممکن است مشکل ناشی از شارژر شما باشد. رفع برخی از مشکلات رایانه شخصی سخت است، به خصوص وقتی صحبت از مخازن خراب یا از دست رفتن فایل های ویندوز باشد. اگر در رفع خطا مشکل دارید، ممکن است سیستم شما تا حدی خراب باشد.

توصیه می‌کنیم Restoro را نصب کنید، ابزاری که دستگاه شما را اسکن می‌کند و تشخیص می‌دهد که چه ایرادی دارد. چندین کاربر گزارش دادند که شارژر آنها معیوب است و این باعث شده است که مشکل داغ شدن بیش از حد ظاهر شود. پس از تعویض شارژر، بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   اقدامات اولیه رفع روشن نشدن لپ تاپ ایسر

گرمای زیاد لپ تاپ

محدود کردن FPS

برای گرمای زیاد لپ تاپ ایسر در حین بازی، همه کاربران سعی می کنند FPS بالایی داشته باشند. FPS بالاتر به معنای تجربه بازی روان تر است، اما گاهی اوقات FPS بالا در بازی ها می تواند باعث گرم شدن بیش از حد سیستم شما شود. اگر لپ تاپ ایسر شما در حین بازی بیش از حد گرم می شود، احتمالا عملکرد بازی شما باعث آن شده است.

به عنوان مثال، اگر در یک بازی خاص 100 فریم در ثانیه می گیرید، لپ تاپ ایسر شما ممکن است از منابع سخت افزاری شما بیش از حد استفاده کند و در نتیجه دما را افزایش دهد.

برخی از کاربران پیشنهاد می‌کنند که FPS خود را به مقدار کمتری مانند 60 محدود کنید. انجام این کار فشار کمتری به کارت گرافیک شما وارد می‌کند و باعث می‌شود آن کمتر گرم شود.

آندرکلاک کردن کارت گرافیک

بسیاری از کاربران تمایل دارند کارت گرافیک خود را اورکلاک کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند. با این حال، اورکلاک کردن سخت افزار شما را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود گرمای بیشتری تولید کند.

در نهایت، اورکلاک می تواند باعث داغ شدن لپ تاپ ایسر شما در طول جلسات بازی شود. اگر سخت افزار شما اورکلاک شده است، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد شود، بنابراین مطمئن شوید که تمام تنظیمات اورکلاک را غیرفعال کرده و به مقادیر پیش فرض برگردید.

اگر هنگام استفاده از مقادیر پیش فرض مشکل ظاهر شد، شاید بخواهید سخت افزار خود را آندکلاک کنید. برای آندکلاک کردن سخت افزار خود، باید تنظیمات آن را کاهش دهید تا مصرف انرژی و تولید گرما کاهش یابد. به یاد داشته باشید که آندکلاک دستگاه شما باعث کاهش عملکرد می شود، اما حداقل از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر شما جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید: عدم تشخیص سیم برق توسط لپ تاپ ایسر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هفت =