نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یک روتر خوب می تواند تفاوت زیادی در سرعت اتصال به اینترنت لپ تاپ ایسر شما ایجاد کند. اما اگر پول کافی برای خرید یک مدل برتر را ندارید، چه راه‌های دیگری برای شما باز است؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه تنظیمات روتر را برای سرعت بهینه کنید یا بهترین تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ ایسر سریعتر ایجاد کنید، به خواندن ادامه دهید.

تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ

تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ و راه اندازی مجدد

برای تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ اکثر روترهای جدیدتر نیازی به راه اندازی مجدد منظم ندارند. اما همانطور که بیشتر مردم می‌دانند، اگر تا به حال با اتصال اینترنت لپ تاپ ایسر مرده مواجه شده‌اید، راه‌اندازی مجدد روتر شما اغلب تمام چیزی است که برای راه‌اندازی مجدد لازم است.

با این حال، اگر متوجه شدید که روتر را به طور منظم راه‌اندازی مجدد می‌کنید، گزینه‌های میان‌افزار DD-WRT و Tomato دارای گزینه‌های راه‌اندازی مجدد زمان‌بندی شده‌اند. آن را طوری تنظیم کنید که یک بار در روز هنگام خواب راه اندازی مجدد شود، تا زمانی که روتر خاموش می شود و دوباره شروع به کار می کند، هرگز متوجه خرابی آن نخواهید شد.

استفاده از یک آنتن جدید روتر

برای تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ یک راه ساده برای سریعتر کردن روتر، خرید آنتن جدید است. آنتن دهی در اکثر روترهای درجه یک مصرف کننده افتضاح است. آنتن تقویت شده پس از فروش یک راه حل عالی و یک راه ساده برای بهبود کیفیت سیگنال (و در نتیجه بهبود سرعت) بدون نیاز به دستگاه جدید است. گزینه های پس از فروش برقی و تقویت شده از حدود 15 دلار شروع می شود و تا صدها پایین می رود.

این مطلب را از دست ندهید   فایروال و حفاظت شبکه در امنیت ویندوز لپ تاپ ایسر

افزایش دهنده های برد پلاگین کمی گران تر هستند، اما به عنوان یک آنتن برقی و تکرار کننده بی سیم در یک عمل می کنند. آنها می توانند خانه های دارای مناطق مرده یا تخریب سیگنال را به طور قابل توجهی بهبود بخشند، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

با این حال، قوانین پخش بی سیم محلی را قبل از برداشتن یک آنتن قوی بررسی کنید. در برخی از حوزه های قضایی، تقویت سیگنال Wi-Fi شما غیرقانونی است (یا می تواند بیش از یک آستانه خاص غیرقانونی باشد).

غیرفعال کردن پروتکل های بی سیم قدیمی

چگونه تنظیمات روتر را برای سرعت بهینه می کنید؟ یکی از اولین مواردی که می توانید در نظر بگیرید، خاموش کردن پروتکل های بی سیم قدیمی است.

روترهای جدیدتر در پروتکل 802.11ax قابلیت هایی بسیار فراتر از خدمات ارائه شده توسط بسیاری از ISP ها را ارائه می دهند. در حالی که روتر ممکن است سریع باشد، بسیاری از دستگاه‌های شما احتمالاً از پروتکل‌های قدیمی‌تری مانند 802.11b استفاده می‌کنند که به محض اتصال این دستگاه، سرعت کل شبکه را کند می‌کند. در حالت ایده‌آل، باید هر دستگاهی را که با استفاده از پروتکل‌های b یا g می‌بینید حذف کنید.

سریع ترین پروتکل ها، به ترتیب از سریع ترین به کندترین، ax > ac > n > g > b هستند. برای اطلاع از نحوه انجام این کار، با اسناد روتر خود مشورت کنید.

تغییرعرض کانال

برای تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ بهترین تنظیمات روتر برای بهبود سرعت در شبکه محلی شما چیست؟ به عنوان مثال، چگونه می توانید یک جریان ویدیویی بین دستگاه های خود را سریع تر ایجاد کنید؟

این مطلب را از دست ندهید   باز کردن دوربین در لپ تاپ ایسر ویندوز 11

بهترین پیکربندی روتر برای سرعت محلی اغلب مستلزم تغییر عرض کانال است. هرچه عرض بیشتر باشد، دستگاه های قدیمی تر در پروتکل های قدیمی تر از تداخل رنج می برند.

تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ و بروز کردن روتر

یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن سرعت روتر این است که مطمئن شوید روتر شما همیشه آخرین نرم‌افزار و سیستم‌افزار سازنده را اجرا می‌کند.

مطمئناً، به‌روزرسانی‌ها معمولاً رفع‌های امنیتی هستند، اما نمی‌توانند روتر شما را در یک لحظه سریع و سریع کند. با این حال، هر سود افزایشی می تواند کمک کند. اگر مدتی است که به‌روزرسانی نکرده‌اید، ممکن است بیشتر از چیزی که انتظارش را داشتید، افزایش پیدا کنید.

تغییر مکان روتر

برای تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ این فقط یافتن بهترین تنظیمات روتر برای اینترنت لپ تاپ ایسر سریع نیست. همچنین باید در نظر بگیرید که روتر شما در کجای خانه شما قرار می گیرد.

از آنجایی که روتر با هر دستگاه دیگری با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و/یا 5 گیگاهرتز در منطقه شما رقابت می کند، حرکات ظریف اغلب دنیایی از تفاوت را ایجاد می کند. علاوه بر این، مصالح ساختمانی خانه شما ممکن است با سیگنال بی سیم تداخل ایجاد کند. به عنوان مثال، دیوارهای بتنی جامد برای عبور اتصال Wi-Fi بسیار سخت است.

بهینه کردن تنظیمات کانال روتر

بیایید نگاهی دیگر به نحوه سریعتر کردن روتر با بهینه سازی تنظیمات بیندازیم. آیا به تغییر کانال روتر فکر کرده اید؟ بسیاری از ابزارهای رایگان، امواج رادیویی محلی شما را برای کانال هایی با کمترین تداخل اسکن می کنند. سپس به شما پیشنهاد می دهند که به کدام کانال بروید.

این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از باتری غیر قابل تعویض لپ تاپ ایسر

باید کانال را از داخل تنظیمات روتر تغییر دهید. یک بار دیگر، نحوه انجام این کار را با استفاده از اسناد یا صفحه راهنمای آنلاین دستگاه خود خواهید یافت.

بیشتر بدانید: روش های شناسایی خرابی باتری یا شارژر لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =